Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Čtete text rubriky Blogy a komentáře. Jedná se názor autora, který se nemusí shodovat s postojem redakce.

GLOSA: Čau lidi! Právě jsem vám zdražil potraviny

Víte, že nebudete mít takový výběr potravin, budou dražší, budete splácet ještě vyšší schodek rozpočtu a asi nám zkomplikují vývoz aut? To vše jsem pro vás za pouhé tři dni tohoto týden zařídil. Čtěte dál, řeknu Vám o tom více.

Autorem textu je Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Ve středu tento týden mí poslanci schválili skvělou novelu takzvaného potravinového zákona. Díky němu budou obchody v České republice povinné prodávat až 73 procent českých potravin. A víte, kdo na tom vydělá? Já! A víte, kdo na tom prodělá? Vy!

Je přece jasné, že přijímat takovéto zákony je potřebné, když všichni bojujete s registračními systémem na očkování, zachraňujete své hospody, bojujete s dětmi na distančním vzdělávání a nemáte šanci sledovat cokoliv dalšího. Jsem dobrý, dokážu to využít.

Poslanci schválili povinné kvóty na české potraviny. Do roka musí tvořit polovinu zboží ve velkých obchodech

Schváleno. Poslanci dnes prosadili novelu zákona o potravinách. Ta mimo jiné určuje povinný podíl českých potravin v obchodech nad 400 metrů čtverečních. Od příštího roku by tyto prodejny měly povinnost prodávat alespoň 50% potravin původem z...

Víte kolik vepřového dokážou naši producenti vyrobit? Asi polovinu toho, co vy sníte. Jak se dostanou na 73 procent je jejich věc. Co jejich věc, bude to jejich chyba! Ne moje! Pro mě je důležité, že třeba takový Agrofert prodá konečně všechno to, co vypěstuje a vyrobí. Já z toho samozřejmě nemám ani korunu, ale zase mám radost, jak se té firmě daří! A pan ministr zemědělství s rodinnou potravinářskou firmou bude taky rád. Ono totiž právě teď bude skvělá příležitost zajistit nové dotace, aby se výroba podpořila. Pokud něco umím, tak je čerpat dotace. A tohle je super důvod, proč si je o pár miliard zvednout!

To, že tady nebude konkurence, bude méně druhů zboží na pultech, zvednou se ceny a rozpočet definitivně vykrvácí, to je asi pravda. A navíc je možné, že nám jiné země recipročně zkomplikují vstup na jejich trhu s jiným zbožím. Třeba s našimi škodovkami Ale koho to zajímá…? Zaplatíte to přece vy. A vás je 10 milionů. To se nějak rozpočítá…

Váš Andrej

A teď vážně milí čtenáři Drbny. Zdá se vám to absurdní? Máte pravdu, horší je, že je to celé pravda…

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Moje Evropa

Štítky Tomáš Prouza, finance, obchod, nákup, potraviny, jídlo, Svaz obchodu a cestovního ruchu České republiky, Česko, Agrofert

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nadrzda Mrkvicova

Milý čtenáři Drbny.Ano,je to absurdní.Cely obsah tohoto zákona je zmanipulovan.Pravda je opačná, než jak Vám ji Budejcka drbna prezentovala!

Sobota, 23. ledna 2021, 14:49Odpovědět

Milan Orkáč

Máte pravdu, čerstvá zelenina, vajíčka, voňavé uzené....Odhlaste se ze stránek....

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 13:44Odpovědět

Jan Vašíček

Ano, pane Orkáč, vím, o čem mluvíte. Ale vzpomeňte si, jak k tomu došlo. Farmářské trhy, to byla iniciativa skutečných farmářů a zpracovatelů jejich produkce. Když jsem byl ve městě, rád jsem tam zašel a vždy koupil něco, co běžně v obchodech nebylo. No a pak radní, co viděli jen peníze, které se tam točily, zvedli ceny nájmů za prodejní místo, farmářům už se to nevyplatilo a tak nastoupili překupníci. Kapitalismus bez přívlastků tomu jeden místní zločinec rád říkal a taky, že peníze nejsou nikdy špinavé. Nevíte, jak se vypnou ty maily, co mi odtud stále chodí? Já si nemyslel, že tu budu chatovat.

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 13:31Odpovědět

Milan Orkáč

Pane Vašíčku, viděl jste ty české (nejen potravinářské) výrobky na farmářských trzích? To zajedete do Polska, nakoupíte a postavíte se za pult na trhu a prodáváte. Máte potvrzení, že zelenina je od pěstitele toho a toho ... Takže se nic nezmění...

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 13:15Odpovědět

Jan Vašíček

Teta Dole, ten zákon se netýká farmářských trhů a drobných prodejen typu Coop, těm nic nikdy nebránilo vykupovat místní produkci, leda lenost. Zákon se vztahuje na supermarkety s plochou větší než 400 m2. To jsou řetězce s centrálními sklady a pro ně je i středně velký zemědělský nebo ovocnářský podnik moc malý. To ovšem poslanci neřeší, protože jde hlavně o velké korporace typu Agrofertu. Ty chtějí upřednostnit. Zemědělství je bohaté dotované, ani snad nechtějte vědět, kolik mu platíte skrytě i vy. Já chápu, že se Vám stýská po starých časech, ale ta vaše cesta vede do pekel a ne k lepším zítřkům. A pan Prouza za to nemůže.

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 12:33Odpovědět

Jana Dole

Prouzo, kdo umí, tak umí. Co umíte vy? Jen kritizovat. A být za to dobře placen.

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 11:14Odpovědět

Jana Dole

A ještě by měli obnovit socialistické normy na potraviny. Prostě se bude dotovat zemědělství a nebudou se dotovat neziskovky a také sračky. Obnoví se výkupny zeleniny a ovoce. Když to fungovalo kdysi, tak to bude fungovat i v budoucnu. Prouzo , vím že se bojíte s úbytkem kšeftů se zahraničí. Než dovážet jedovaté žrádlo, tak lepší méně zboží v obchodech, ale zdravé. Už jste zapomněl, jakou funkci plnily výkupny ovoce a zeleniny. Lidé místo tůjí, budou pěstovat ovocné stromy. Kdo potřebuje jíst cizokrajné ovoce a jablka za 60 kč/kg. Je to ostuda tohoto národa, že se tu nepěstují nebo málo , jablka, švestky, hrušky, třešně, višně, ryngle, broskve, meruňky. Idioti tu zničili všechno, co tu fungovalo. Soběstačnost byla a je důležitá.

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 11:11Odpovědět

Ladislav Osvald

ANO! Volte Babiše! :-(

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 09:50Odpovědět

Jan Vašíček

Pokračování: Když je řeč o zvýhodňování, Agrofert napadne člověka jako první. Už ten povznášející pocit, že se mu všichni, chudí, bohatí skládáme na dotace. A pak ta produkce. Třeba takové Kostelecké uzeniny: nepřátelské převzetí následovaném úpadkem kvality. V testech se dnes umisťují na spodní hranici podmínek, aby mohly vůbec být považovány za masný výrobek. Na tomhle patriotismus nepostavíte. A ten zákon bude platit nejvýš pár měsíců. Obávám se, že jsme zemí předurčenou k převážné spotřebě produkce ze zahraničí. Doma jsme si to zkazili sami.

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 08:35Odpovědět

Jan Vašíček

Ještě ke komentáři pana Poláška. Pokusím se o pohled z druhé strany. Začátkem 90. let jsem byl na studijním pobytu v Anglii, Při příchodu do obchodu mne tam zaujalo množství cedulek s vlaječkou a nápisem UK production. Ptal jsem se bytné a říkala, že když má na výběr, dává přednost těmto potravinám. Patriotismus. Dobrovolný. Nutno ovšem podotknout, že většina těchto potravin byla od místních farmářů. Vyšel jste za město a viděl jejich pole a stáda. Jak jsme na tom s patriotismem my? Špatně, ale proč? Bydlím na vesnici a když vyjdu ven, vidím stejné širé lány jako tu byly před 50 lety. Majitel místního zemědělského podniku pro místní nic neprodukuje. A tak nás zajímá jen mírou drancování půdy, organické hnojivo už snad 25 let neviděla. Podívejme se tedy jinam, na ty, kdo budou profitovat z právě schváleného zákona. Když je řeč o zvýhodňování Agrofert

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 08:23Odpovědět

Miroslav Vonášek

Pan Prouza si nějak plete 50 a 73 %

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 08:12Odpovědět

Zdeněk Lachman

Ubohý článek. Každý chce finanční náhradu. Je pandemie tak se to dá pochopit. Prouza je papoušek ODS. Nejvíce se zdražovalo po rozpadu státu. A žádná nákaza nebyla. Za vlády Havla a Klause. Sice se vše zdraží ale bude kvalita. To hlásal Havel. Prouza hovoří stejně jako Havel s Klausem. Nyní mně můžete zablokovat na věčné časy jako Seznam a Novinky.

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 07:14Odpovědět

Jan Vašíček

Osud zákona je dobře předvídatelný. Senát jej vrátí, sněmovna opět prohlasuje, prezident podepíše (na dráždění Babiše má jiné nástroje) a pak skupina senátorů a poslanců zákon zažaluje u ÚS. Ten jej nejspíš zruší pro nesoulad s legislativou EU, ale to nějakou chvíli potrvá a mezitím by se mohla stihnout jediná užitečná věc, kterou lze v této věci a tímto způsobem udělat. Stanovit jednoznačné podmínky pro označení země původu. Jestliže dnes je třeba máslo české jen proto, že bylo v ČR zabaleno, ale jinak pochází z Polska, pak je to matení spotřebitele a navíc to zesměšní snahu o prefernci tuzemských výrobků. Pan Polášek má jistě pravdu, ale dát dohromady obchodní vztahy, tak aby jedna lokální ekonomika nebyla umělými zásahy zvýhodněna před druhou, to se nevyřeší proklamativními ustanoveními zákona. To je běh na dlouhou trať a nejméně třetinu té tra tě poběžíme znovu, kvůli neprozíravemu jednání českých vlád. Zákon jako tento udělá více škody než užitk

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 01:23Odpovědět

Radim Polášek

Koukám, že tady se entrem příspěvek odešle, nový odstavec se neudělá. Takže když se levně vyráběné potraviny, protože jsou vyráběny velkými až obřími producenty, například v Německu, které se v zemi výroby neprodají, ještě masívně zadotují na vývoz do jiných zemí EU, máme tady právě ony levné supermarketové potraviny, které ničí naše české producenty. Logicky tedy, pokud se uvedeným zákonem vytlačí ony předotované potraviny z našeho trhu, ostaní potraviny zdraží. Dlouhodobě ale spotřebou potravin produkovaných našimi českými výrobci, nebudou finanční prostředky, které za tyto potraviny zaplatíme, přes zahraniční majitele supermarketových řetězců i zahraniční producenty odsávány z České republiky, ale zůstanou z podstatné části u nás. Dlouhodobě tedy, i když potraviny zdraží, na tom vyděláme. Je jasné, že zemím Západní Evropy se to nebude líbit, protože to sníží zisk jejich velkých producentů potravin propojených s jejich vládami a proto vlády těchto zemí budou amsívně tlačit na Českou republiku, aby takový zákon zrušila a aby tito obří producenti nadále mohli z české republiky ždímat nezanedbatelnou část svých zisků. Možná podlehneme a ten zákon nakonec budeme muset zrušit, ale zkusit to musíme.

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 00:33Odpovědět

Radim Polášek

Článek je čistá demagogie. Třeba například ve vepřovém mase je německá produkce 1,36 násobek jejich spotřeby, španělská je nějak 1,6 násobek jejich spotřeby vepřového masa, dánská je nějak pětinásobek jejich vlastní spotřeby vepřového masa. Tuto produkci musí ty země nějak uplatnit, ideálně na vnitřním trhu EU, kde mohou vyvážet bez papírování, cel a dalších formálností, které jsou potřeba pro vývoz jinde. K tomu slouží všelijaké ničení potravinářského průmyslu jiných zemí EU, kde funguje taková vláda a tak masírkou zpracovaná veřejnost, že si svůj domácí produkční průmysl zničit nechají. Třeba prosazováním zelených ekologických blábolů o ekologické výrobě nebo prosazováním malých, tudíž neefektivním producentů neschopných dosáhnout dostatečně nízkých cen. Když se k tomu připočte

Čtvrtek, 21. ledna 2021, 00:21Odpovědět

Jan Vašíček

Kouknou Srkáč, pardon, Orkáč, oni to mají dost popletený. Ten všeuměl všeho druhu včetně schopnosti manipulací, který je schopen řídit cokoliv, tak to je Babiš, jak všichni soudní vědí. Že zákon, dřív než ho ÚS zruší, bude sloužit ku prospěchu Babišovi, Tomanovi a dalším agrobaronům to by snad mohlo dojít i jim. Tak k čemu jim jsou ty řeči o tom, že Babiš s tím nemá nic společného. Oni si nevšimli, že ten výtečník lže ráno, v poledne i večer?

Středa, 20. ledna 2021, 23:47Odpovědět

Jaroslava Kubištová

Naprosto přesné ????

Středa, 20. ledna 2021, 22:30Odpovědět

Milan Orkáč

Beránku, ono je to jednoduché, Babiš dostává z EU hodně korespondence (díky českým práskačům v Evropském parlamentu), takže si přečetl, že "Česko už dřív varovala Evropská komise před zavedením povinných kvót pro podíl českých potravin . Evropská komise varovala, že jde o protiprávní plán."Nic víc, nic míň. Ono i tom samozřejmě ví i jouza, pardon, Prouza.

Středa, 20. ledna 2021, 21:37Odpovědět

Jiří Beránek

Orkáču, tak když to řekl Babiš tak to bude určitě pravda, on nikdy nelže a s Agrofurtem nemá nic společného, tak k čemu by mu takový zákon byl.

Středa, 20. ledna 2021, 21:21Odpovědět

Milan Orkáč

Pan Prouza, všeuměl všeho druhu včetmě schopnosti manipulací, člověk, který je schopen řídit cokoliv, však zapomněl říci, kdo návrh předložil: "Původní návrh zavádějící do novely povinný podíl českých potravin v obchodech předložila skupina dvou desítek poslanců z klubů SPD, ANO, ČSSD, KDU-ČSL, ODS, KSČM ."Vyjádení Babiše pro iROZHLAS.cz."Tento návrh jsem neinicioval, ani nepodpořil a považuji ho za zcela zbytečné politické gesto, které je v rozporu s fungováním vnitřního trhu Evropské unie.”

Středa, 20. ledna 2021, 20:55Odpovědět

GLOSA: Čau lidi! Právě jsem vám zdražil potraviny  |  Blogy a komentáře  |  Drbna  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.