Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Kritická fáze oprav českobudějovického nádraží začne na podzim

Kritická fáze oprav vlakového nádraží v Českých Budějovicích začne na podzim. Zavře se hlavní vchod, rok a půl se bude chodit bočním. Správa železnic (SŽ) letos opraví v kraji deset budov, loni to bylo 14. Náklady jsou 700 milionů. Podle plánů pokračuje stavba IV. železničního koridoru, v úsecích Sudoměřice - Votice a Soběslav - Doubí. V roce 2023 chce SŽ začít razit Chotýčanský tunel. Novinářům to dnes řekli ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) a generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Modernizace budějovického nádraží začala loni v červnu, náklady budou 689 milionů korun bez daně. Hotovo bude za dva roky. "Hodně nás zajímá, jak to bude ve fázi, kdy se bude dostavovat. Kritická doba začne září, říjnem tohoto roku, kdy se bude muset hlavní vstup uzavřít, začne se rekonstruovat a lidé budou muset chodit z bočního vstupu, což bude kapacitně velmi náročné. Bude to něco za něco: budeme tady mít jedno z nejhezčích nádraží v republice, na druhou stranu rok a půl bude trochu náročnější provoz," řekl ministr. Hlavní vchod bude z Lannovy třídy.

Změní se provozní prostory, upraví plochy pro komerční využití, na nejfrekventovanějších místech budou obchody, vznikne klidová zóna. Dělníci teď dělají nové stropy nad jižním přístavkem, v severní věži dokončili oplechování a krytinu střechy. V suterénu snižují hladiny podzemní vody, jak uvedla mluvčí SŽ Radka Pistoriusová. SŽ opravuje v kraji i další nádraží. Strakonické bude hotové za tři měsíce, změní se nádraží v Milevsku, Protivíně, příští rok začnou opravy v Táboře i Vimperku.

Práce na železničním koridoru pokračují podle ministra "neuvěřitelným způsobem. "Jako student jsem jezdíval až tři hodiny z Prahy, v roce 2022 budeme moci poprvé projet po koridoru, bude to trvat hodinu čtyřicet, trať bude umožňovat rychlost 160 kilometrů v hodině," řekl Havlíček.

V části Sudoměřice - Votice, dlouhé 19 kilometrů, bude nově dvoukolejný provoz. Stavba začala v květnu 2018, skončí v září 2023, provoz druhé koleje by měl začít v červnu 2022. Náklady jsou 5,5 miliardy korun. "V plném proudu jsou práce na nových mostech včetně nejdelšího železničního mostu u Heřmaniček, dlouhém 240 metrů," uvedla Pistoriusová. U tunelu Deboreč je hotová ražená část, u tunelu Mezno 400 metrů.

Správa železnic také od srpna 2019 modernizuje trať Soběslav - Doubí. Práce za 4,8 miliardy skončí v srpnu 2023. Místo jednokolejné trati bude nová dvoukolejná, povede částečně souběžně s dálnicí D3. Schválený je i projekt na takzvaný Chotýčanský tunel. "Budou to dva tunely, máme dohody s místními zastupiteli. Cíl je začít razit v roce 2023, což bude konečný úsek trati Praha - České Budějovice," řekl Svoboda. Jízda z Prahy na jih pak potrvá hodinu a půl, rychlost by mohla být až 200 kilometrů za hodinu.

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky ČR, doprava, stavby, vláda, železnice, Jihočeský, oprava, tunel, Karel Havlíček, Jiří Svoboda, Správa železniční dopravní cesty, České Budějovice, Votice, Soběslav, Sudoměřice, ANO 2011

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Kritická fáze oprav českobudějovického nádraží začne na podzim  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.