Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Hotovo. Příjezdová hala budějovického nádraží se po několikaměsíční rekonstrukci otevřela

Příjezdová hala budějovického vlakového nádraží se po několikaměsíční rekonstrukci otevřela veřejnosti. Cestující mají v opravených prostotách k dispozici prostornou čekárnu, pokladny, veřejné toalety a komerční jednotky. Památkově chráněný komplex nádraží prochází rozsáhlou rekonstrukcí od roku 2020.

„V současné době skončila také rekonstrukce technických prostor v jižním přístavku a jižní věži, kde vznikla dopravní kancelář a místnosti pro Správu železnic,“ potvrdila redakci Drbny mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Od března následuje také rekonstrukce severní věže a severního křídla budovy, a to včetně přípravy nových nájemních jednotek a také služebny Policie ČR. V roce 2024 Správa železnic ještě odstraní provizorní pokladny a WC, upraví také některé venkovní plochy. Do příjezdové haly budou dva vchody, nyní je jeden. Druhý bude z příchodu z Lannovy třídy. Správa železnic tím chce navázat na zvyky z řady jiných měst, kdy východ z nádraží směřuje přímo na hlavní třídu. V Českých Budějovicích je to právě pěší zóna Lannova.

„Celá budova začne sloužit cestujícím v samém závěru letošního roku. Předpokládané celkové investiční náklady akce dosahují 894 milionů korun. Zhotovitelem prací je společnost tvořená firmami Metrostav, EDIKT a AVERS,“ dodala Eberl Friebová.

Podle původních předpokladů měla rekonstrukce stát 689 milionů korun. Kvůli vícepracím budou ale náklady vyšší. „Byly to zejména dva faktory. Prvním bylo odhalení degradace, kterou nebylo možné předpokládat. Mám tím na mysli nosné prvky včetně stropních konstrukcí. Druhý významný faktor byl, že přeci jenom se nacházíme v oblasti, kde je hodně vysoko hladina spodní vody, a jakmile se to začalo ve sklepech rozkrývat, tak se to muselo celé sanovat a jít do sarkofágového způsobu. A krajní věže, kdy jedna byla kdysi zasažená i při leteckých útocích za světové války, se opravila nějak, takže spousta věcí se musela vyměnit, což nešlo při původním ohledání předpokládat,“ okomentoval začátkem února ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Další stavbou, která se u nádraží v příštích letech plánuje, je podjezd pod nádražím. Jihočeský kraj ho chce začít budovat v roce 2026. Loňský odhad nákladů je přibližně 2,5 miliardy korun. Tunel by mohl sloužit dopravě od roku 2028.

Hodnocení článku je 92 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Michael Daněk

Štítky rekonstrukce, Správa železniční dopravní cesty, Policie České republiky, Jiří Svoboda, Metrostav, Avers, nádraží, České Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Hotovo. Příjezdová hala budějovického nádraží se po několikaměsíční rekonstrukci otevřela  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.