sobota 22. února 2020 Petr

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Dělník i výletník. Terénní pick-up Alaskan nabízí za bezkonkurenční cenu skvělé jízdní vlastnosti

Nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu, praví známý citát. S tím by dost možná nesouhlasila řada milovníků terénních vozů. Projížďka náročným terénem za volantem Renaultu Alaskan má rozhodně něco do sebe. Terénní pick-up od francouzského výrobce si v testu zapůjčeného společností AUTA BOREK prodejce značky Renault a Dacia, nyní vyzkoušela také redakce Budějcké Drbny.

Alaskan na český trh vstoupil před necelým rokem a za tu dobu si našel řadu příznivců. První vůz této třídy od Renaultu zaujme už na první pohled svou přední částí, velkou chromovanou maskou chladiče, předními světlomety s Full LED technologií a světelným podpisem ve tvaru písmene „C“.

Kdo by od Alaskanu čekal, že půjde o skromného „dělníka“ určeného pouze pro náročné podmínky, mýlí se. Nový pick-up nabízí pohodlí a moderní prvky výbavy, díky kterým budou bezproblémové i dlouhé cesty. Alaskan má ergonomicky navrženou kabinu, která se snadno používá.

Naopak na náročných cestách lze přepínat mezi pohonem dvou kol a pohonem všech čtyř kol, který je k dispozici při vysokých nebo velmi nízkých rychlostech v závislosti na podmínkách přilnavosti vozovky.

Alaskan v sobě nezapře „dělnické“ sklony. Díky odolnému podvozku přepraví a utáhne více, než standardní vozy v tomto segmentu. Navíc nabízí užitečné zatížení až o výši jedné tuny a utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Na korbu pick-upu se vejde náklad o délce až 157 centimetrů a ani delší náklad není problém. Zadní výklopné víko dokáže unést až 500 kilogramů.

Zájemci najdou v ceníku tři výbavové linie a dva motory. V základní výbavě Life je k dispozici pouze motorizace dCi 160 v ceně 737 900 korun. Díky systému Stop & Start je tato motorizace v městské dopravě efektivní a pomůže vám ušetřit palivo. S motorem dCi 160 vybaveným touto technologií je kombinovaná spotřeba pouhých 6,3 litru na 100 kilometrů a emisemi 167 g CO₂. To jsou rekordní hodnoty v této třídě.

Cena modelu s motorem dCi 190 startuje na 787 900 korunách a končí na necelých devíti stovkách tisíc za nejluxusnější výbavu Intens s automatickou převodovkou.

Nový Alaskan redakce vyzkoušela v náročném testu na kvalitních silnicích i na polních cestách. Robustní pick-up obstál bez jediného zaváhání ve všech podmínkách. Náročný terén a bahnité cesty tak nejsou problém. Dostat se z extrémní situace nebylo nikdy snadnější. 

Klady

  • Cena
  • Dílenské zpracování
  • Jízdní komfort

Zápory

  • Malý výběr motorizací
  • Horší manipulace s roletou na korbě
  • Horší zpracování kamerového systému

PR text | Foto Jan Luxík

Štítky Renault, Alaskan, Auta Borek, test

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.