Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 2. listopadu 2022, 09:15
Chcete udělat radost svým zaměstnancům pěknými firemními ponožkami? Nebo obdarovat věrné zákazníky něčím veskrze originálním? Díky Ponožkátoru je obojí otázkou pár týdnů – od poptávky až po hotové zakázkové ponožky.
Ponožkátor.cz je společnost zaměřená na výrobu zakázkových ponožek. A to jak 30 párů třeba pro lokální fotbalový tým, tak i kupříkladu 3 000 párů pro velkou korporaci. Ponožkátor.cz v minulosti vyrobil ponožky i pro takové společnosti jako jsou Škoda Auto, Hyundai nebo DS Smith.
„Nejlepší je zajít na web www.ponozkator.cz a vyplnit poptávkový formulář, do kterého napíšete, kolik párů ponožek byste si přáli, a případně připojíte představu o jejich designu. Ozveme se vám zpět do 24 hodin a na zakázce začneme hned pracovat,“ říká Petr Janda z Ponožkátoru. „Není přitom vůbec potřeba mít předem připravenou detailní představu o designu. Stačí nám vidět firemní logo nebo říct preferované barvy a my první návrhy na míru vytvoříme sami. Pokud se pak některý z nich líbí, pokračujeme společně v jeho ladění. Anebo klidně začneme znova od nuly,“ doplňuje Janda.
Ponožkátor vznikl na základě úspěšného českého projektu Klub Pánů z Ponožkovic, který od roku 2014 posílá svým členům každý měsíc jeden pár ponožek. Za téměř osm let nastřádal tým Klubu Pánů z Ponožkovic cenné zkušenosti, které nyní promítá do zakázkové výroby na Ponožkátoru.
Ponožkátor za necelé tři roky své činnosti obsloužil více než 500 zákazníků z řad firem, spolků, sportovních klubů všech velikostí i jednotlivců, a vyrobil více než 150 000 párů zakázkových ponožek.
Proces od prvního kontaktu až po dodání ponožek trvá obvykle tři až šest týdnů. Záleží na konkrétních požadavcích zákazníka. „Rychlost dodání hotového produktu je samozřejmě klíčová. Dáváme si ale záležet na individuálním přístupu a se zákazníky řešíme veškeré podrobnosti,“ popisuje Janda. „Důležitý je i vzhled etikety a balení ponožek, což je nedílnou součástí každé zakázky. I design obalu samozřejmě odpovídá individuálnímu přání – typicky tak, aby ladil s ponožkami a aby byl už od nás připraven k následnému reprezentativnímu předání.“
Díky dlouholetým zkušenostem s navrhováním ponožek jsou vzory vytvořené týmem Ponožkátoru rovnou připravené k výrobě. „Máme zkušenost, že zákazníci berou občas ponožky jako tričko, na které lze vytisknout prakticky cokoliv. To u ponožek bohužel nejde, protože vzor na ponožkách není potisk, ale úplet. Ponožka má tedy svá designová omezení vyplývající z technologie pletení. A na to my samozřejmě vždy dáváme pozor,“ zmiňuje Janda.
Návrhy ponožek i obalů v Ponožkátoru zpracovávají digitálně na vlastním virtuálním 3D modelu, pomocí kterého zakázkové ponožky v první fázi zákazníkovi prezentují. Ten tak hned na obrazovce svého počítače či mobilu vidí, jak bude ponožka na noze vypadat. A nejen ponožka, nýbrž i již zmíněná etiketa a případně dárková krabička.
„Zákazník nám na základě našich virtuálních náhledů poskytne zpětnou vazbu a my následně zapracováváme změny. Těch je běžně i kolem deseti, než ponožku a její obal vyladíme do posledního detailu. Naším společným cílem je vyrobit co nejhezčí ponožky,“ doplňuje Janda a připojuje, že celá fáze digitální přípravy ponožek je zcela zdarma. Zákazník zaplatí jen fyzicky vyrobený vzorek, který může vyzkoušet přímo na své vlastní noze. Jeho cena se poté odečte z celkové ceny zakázky, pokud si zákazník své ponožky nechá u Ponožkátoru vyrobit.
V okamžiku schválení vzorku ponožek začíná výroba. Minimální počet ponožek na zakázku, které lze u Ponožkátoru objednat, je 30 párů. „V porovnání s konkurencí jsme s tak nízkým číslem spíše výjimka, většina z výrobců operuje ve vyšších minimálních objemech. Jsme však díky tomu schopni uspokojit širší poptávku. Běžně vyrábíme ponožky pro malé lokální sportovní týmy, často si od nás lidé objednávají ponožky například i na svatbu,“ říká Janda.
V Ponožkátoru si ale poradí i s objemnějšími zakázkami. „Nejčastější jsou klienti, kteří si přejí vyrobit řádově stovky párů. To jsou typicky firmy, které si ponožky objednávají jako dárek pro své obchodní partnery, zákazníky či zaměstnance. Nebo třeba jako zboží pro vlastní e-shop,“ vypočítává Janda. „Naše největší dosavadní zakázky jsou pak v řádech vyšších tisíců párů. Vyráběli jsme například ponožky pro společnosti Škoda Auto, Hyundai, Microsoft, DS Smith, Continental a další.“
Pro posledně jmenovanou pneumatikářskou společnost vytvářeli v Ponožkátoru designy odpovídající ročním obdobím, pro něž výrobce pneumatik vyrábí svůj sortiment. „Letní ponožka je kotníčková a je na ní symbol slunce, zimní ponožka je zase z merino vlny a její design je stylizovaný v zimních motivech. Pro mladoboleslavskou Škodovku jsme podobným způsobem připravovali tři různé vzory ponožek k výročí 120 let historie motosportu. První design byl koncipován na téma motokola Laurin & Klement, druhý na sobě nesl podobu legendárního závoďáku Škoda 130 RS a třetí ponožka byla ve stylu moderní rallyové Fabie,“ přibližuje Janda.
Většina ponožek, které v Ponožkátoru vytvoří, jsou barevné. Nicméně nezřídka zákazníci chtějí i ponožky méně nápadné. Výjimkou tak nejsou klasické černé či šedé ponožky s decentně vyvedeným logem nebo jednoduché pruhované či kárované vzory.
I ty nejkonzervativnější ponožky jsou ovšem stále unikátní a vznikají na pomyslném bílém papíře nově pro každého zákazníka. „Naše heslo je Custom is The New Cool. Což v přeneseném významu znamená, že je ‚cool‘ mít oblečení na zakázku. A snažíme se v tomto smyslu přistupovat ke všem zakázkám, které k nám přijdou. I ty nejmenší na 30 párů navrhujeme naprosto individuálně, nevycházíme z žádného katalogu již hotových vzorů. Každý pár ponožek, ať už je bílý, černý, šedý nebo naopak pestrobarevný je u nás tedy unikát. Cítíme, že zákazníci si toho cení,“ zdůrazňuje na závěr Janda.
Ponožky na zakázku si u Ponožkátoru nechal vyrobit i tým Drbny. Jak vše probíhalo?
„Komunikace ze strany Ponožkátoru byla rychlá. Telefonicky i po e-mailu. A do druhého dne byl konkrétní požadavek hotový. Navíc se nám designéři snažili vyjít vstříc ve všech požadavcích. Například jsme potřebovali změnit velikostní rozpětí našich ponožek, a ani to nebyl problém,“ popisuje svou zkušenost Jaroslava Matoušková z marketingového oddělení Drbny.
Vytvoření a vyladění vlastního designu ponožek proběhlo v případě „Drbna ponožek“ během několika dnů. „Nejdříve jsme sdělili svou přibližnou představu o grafice ponožky. Z Ponožkátoru nám poté poslali hned tři návrhy. Moc se mi líbilo, že jsme po celou dobu mohli do procesu mluvit, barvy různě měnit, hýbat s tvary a podobně. Zároveň oceňuji, že se mi snažili také vysvětlovat, proč například nebude ideální zvolit nějakou barvu a podobně. Vnášeli do toho své zkušenosti, to mi přijde skvělé. Nakonec jsme se domluvili na finální podobě a asi za dva týdny přišla fotografie již vyrobeného kusu ‚drbňácké‘ ponožky ke schválení,“ zmiňuje Matoušková s tím, že ponožky Drbna využije jako dárek k Vánocům pro partnery vydavatelství.
Součástí zakázky byly i dárkové krabičky, které z ponožek udělají reprezentativní dárek rovnou připravený k předání.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.