Počasí dnes11 °C, zítra7 °C
Neděle 24. listopadu 2024  |  Svátek má Emílie
Bez reklam

Hyundai i40: Asijský útok na osvědčené Evropany

Jestli se o autech říká, že si je spousta lidí vybírá především podle jejich vzhledu, tak nový Hyundai i40 musí velké procento zájemců o koupi vozu bezpochyby zaujmout. Právě tento elegantní vůz z produkce korejské automobilky mohla Budějcká Drbna, díky spolupráci s českobudějovickým AUTOPROFI, otestovat a představit ho svým čtenářům.

Jelikož testovaný vůz byl v provedení kombi, už na první pohled bylo patrné, že tento plechový mazlíček by našel uplatnění nejen v garáži kdejakého vrcholového manažera. Prostorným interiérem včetně velkého zavazadlového prostoru se Hyundai i40 může stát členem jakékoliv domácnosti.

Hyundai zřejmě chce svým dieselovým motorem o objemu 1,7 litru konkurovat ostatním kombíkům střední třídy (používajícím ale dvoulitrové agregáty), což se mu daří především s ohledem na ekonomický provoz. Při běžné cestovní rychlosti mimo město nepřesáhla spotřeba pět litrů. Protože jsme jezdili především po Budějcích, vyšplhala se k hranici téměř osmi litrů nafty na sto kilometrů.

Úsporná jízda v nízkých otáčkách je zmíněnému motoru trochu proti srsti. Pokud se dostanete pod dva tisíce otáček za minutu, dělník pod kapotou se i přes turboefekt vzpamatovává poněkud pomalu. Ve středních otáčkách se však chod zmíněného agregátu jeví velmi kultivovaně a ukáže se i očekávaná dynamika. Rozhodně ale nelze od tohoto auta čekat nějaký výrazný sportovní zážitek.

Koho už nebaví šlapat spojkový pedál, měl by si pořídit verzi s automatickou převodovkou, které se u značky Hyundai těší čím dál tím větší oblibě podnikatelů a manažerů s rodinou, pro které je podle našeho názoru tento auťák určen.

Naší kritice ale určitě nepodlehnou brzdy ani řazení. To je velice přesné a během testování jsme neměli se šestistupňovou manuální převodovkou žádný problém, stejně jako s reakcí brzd a jejich účinkem, a to i při slušně zatíženém zavazadlovém prostoru. Skvělý je i brzdový asistent, díky němuž můžete zastavit v kopci bez použití ruční brzdy, a vozidlo vám nikam neujede.

Přirozeně se auto chová při plynulé jízdě na okresních silnicích i dálnicích, čemuž jednoznačně přispívají osmnáctipalcová kola o šíři 225 milimetrů. Pokud se ovšem rozhodnete pro sportovní jízdu, pak už si pobyt za volantem Hyundai i40 tolik užívat nebudete.

Pokud ovšem při hodnocení korejského vozu nebudete jen kritičtí, rozhodně vás potěší spousta vymožeností v jeho interiéru. Musíme upřímně říct, že jsme jím byli příjemně překvapeni. Nutno dodat, že testovaná verze disponovala výbavou Experience s metalickým lakem a Premium Packetem.

Ocenili jsme například automatické odsunování sedačky řidiče při vystupování, naopak při usednutí za volant si s vámi popojela blíž do přednastavené polohy. Potěšily nás i odvětrávané přední sedačky, protože jsme s autem jezdili v průběhu léta, nebo velmi rychlé a snadné připojení mobilního telefonu k handsfree pomocí Bluetooth. Párování přístrojů navíc probíhalo také hlasovou volbou.

Další skvělá pomůcka pro každého řidiče je parkovací asistent s kamerou v zadní části vozu, když reálný obraz toho, co je za vámi, se při couvání promítá ve zpětném zrcátku. Hyundai i40 ale dokáže zaparkovat téměř úplně sám, když se mu s vaší částečnou pomocí podaří najít místo mezi ostatními auty v podélném stání. Při jízdě vás auto mimo jiné upozorní na neočekávané přejetí dělicí čáry nebo krajnice.

S posledním záporným ohlasem se Budějcké Drbně svěřil nejvyšší, téměř dvoumetrový řidič, který se měl možnost se za volant Hyundaie i40 posadit. Stěžoval si na špatný výhled z auta, když mu při ideálním nastavení sedačky překáželo ve výhledu na silnici zpětné zrcátko.

Design je vždy velice subjektivní záležitostí. Po testu nového hyundaie ale musíme říct, že vůz se vyznačuje nesmírnou designovou čistotou - i40tka je moderní, dynamická, jistým způsobem i neotřelá, a tak by měla zaujmout i konzervativního řidiče.

Závěrem můžeme říci, že Hyundai i40 SDN s motorem 1,7 CRDi a výkonem 136 koní šlape na paty zavedeným evropským vozům střední třídy a drží s nimi krok ve všech ohledech. Extrémně nevyniká, ale zároveň nikde nepropadá.

A pro cenově citlivé české řidiče máme velmi příjemnou zprávu, protože částka, kterou do jeho pořízení investujete, bude nižší než u ostatních podobných vozů. Připlatit si však budete muset za výše zmíněnou nadstandardní výbavu.

Na závěr je třeba zmínit ještě nesporné výhody značky Hyundai. Ta nabízí pětiletou tovární záruku bez omezení ujetých kilometrů, pět let asistenční služby zdarma po celé Evropě a stejnou dobu trvá i Program Permanentní Mobility Hyundai, což znamená zapůjčení náhradního vozu v případě problémů zcela zdarma.

Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi za 780 900 Kč

Hodnocení Budějcké Drbny

Plusy

+ příznivá spotřeba
+ kvalitní výbava pro celou posádku
+ moderní a neotřelý design

Minusy

- nedynamická akcelerace z nízkých otáček
- reakce podvozku při svižní sportovní jízdě
- horší výhled z auta pro řidiče velmi vysoké postavy

Kontakt na prodejce:
AUTOPROFI s.r.o.
Husova třída 1420
370 05 České Budějovice

tel: 385 349 910
fax: 387 204 704
e-mail: autosalon@hyundaicb.cz
www.hyundaicb.cz
Facebook

Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi

Pátek, 7. září 2012, 07:15

Hyundai i40 SDN
Hyundai i40 SDN

Štítky Hyundai i40 SDN, test, auto, AUTOPROFI, České Budějovice, Hyundai i40, Hyundai, Drbna.cz, Evropa, Facebook

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Hyundai i40: Asijský útok na osvědčené Evropany  |  Krimi  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.