sobota 19. června 2021 Leoš

Rok od komunálních voleb – III. část.

V našem seriálu, věnovaném ohlédnutí za 1. rokem, kterým uplynul od komunálních voleb v roce 2010, vám dnes přinášíme další odpovědi na otázky, které Budějcká Drbna položila všem zastupitelům. V III. části odpovídají dámy – Barbora Lišková a Jana Menzelová.



Barbora Lišková ( nezávislá)

Jaké byly Vaše konkrétní aktivity ve funkci zastupitelky?
Ve své  činnosti nezávislé zastupitelky vycházím z komunikace s občany Budějovic a z jejich podnětů a námětů. Někdy jde o zdánlivé maličkosti, které ale mohou každodenní život ovlivnit, někdy jde o záležitosti zásadní, například projekt tzv.Jižní spojky. Pozornost věnuji sociální oblasti, kultuře a některým diskutabilním rozhodnutím vedení města, které mohou mít přímý negativní vliv na život občanů (změna ve vedení DPmCB, záměry s využitím KD Slávie atd.)

Je podle Vašeho názoru plněn program strany, za kterou jste kandidovala ?
Jako nezávislá zastupitelka jsem ráda, že mohu odpovědět – bez komentáře.

Je podle Vás dodržována a plněna koaliční smlouva?
Obvykle se opakuji nerada, ale tentokrát ráda - jako nezávislá zastupitelka odpovídám -  bez komentáře.

Jaký je Váš názor na dopravu přes Modrý most – měl by být most znovu otevřen běžnému automobilovému provozu?
I když chápu důvody, které některé obyvatele Havlíčkovy kolonie vedou k iniciaci nesouhlasu s průjezdností Modrého mostu, jsem přesvědčena, že i vzhledem k již investovaným finančním prostředkům by měl být Modrý most znovu otevřen automobilové dopravě.

Jaký je Vás názor na projekt tzv. Jižní spojky, jejíž trasa by měla vést i přes lokalitu Malý jez?
Zvýšení dopravní frekvence a tedy i hluku a emisí v lokalitě u nemocnice a v obytných částech, zejména v ulici L.M.Pařízka,  devastující zásah do rekreační oblasti Malého a Velkého jezu a také zatížení dopravou obytnou část Mladého – to jsou důvody, proč s projektem tzv. Jižní spojky rozhodně nesouhlasím.

Jaký je Váš názor na navržené dopravní řešení v oblasti bývalé sodovkárny?
Další světelná křižovatka v této už tak problematické oblasti bude další výraznou komplikací.Navíc považuji za velké pochybení fakt, že návrh řešení nebyl předložen Dopravní komisi při Radě města České Budějovice a odborníci tak nemohli návrh připomínkovat.

Jaký je Váš názor na projekt splavnění Vltavy?
Přestože byl projekt mediálně prezentován především jako akce, spojená s rekreačními plavbami a turistickým ruchem, jeho dominantním (a v médiích bohužel opomíjeným) smyslem byla  hlavně protipovodňová opatření. Z tohoto hlediska považuji projekt za přínosný a (nejen) pro naše město potřebný.

Je podle Vás současná kulturní nabídka v Českých Budějovicích dostatečně široká?
Ne, není, chybí jak koncepce, tak větší podpora a pozornost města kulturním aktivitám a subjektům. Hru loutkového divadla, ve které hraje hlavní roli kašpárek a několik dalších nepřesvědčivých postav, nepovažuji za cestu k řešení současné neradostné situace. V době, kdy jsou na jednání zastupitelstva dlouze diskutovány příspěvky pro konkrétní kulturní aktivity – například provoz kina Kotva nebo letního kina Háječek a výsledek je pro tyto subjekty negativní, působí poskytnutí částky 205 000,- za dokument bez konkrétního výstupu a řešení víc než zvláštně a zcela nesmyslně.

Který problém v Českých Budějovicích považujete v současnosti za nejzávažnější?
Jednoznačně dopravu.

Který počin ( aktivitu) města v uplynulém roce  hodnotíte jako nejpřínosnější pro občany?
Tato otázka je první, nad kterou jsem musela docela dlouho přemýšlet...Tak snad – zlepšení informovanosti občanů, prostřednictvím webových stránek města a stránky na Facebooku.


Jana Menzelová (ODS)

Jaké byly Vaše konkrétní aktivity ve funkci zastupitelky - zastupitele?
Vzhledem k mé profesi se po celou dobu svého působení zaměřuji na oblast školství.

Je podle Vašeho názoru plněn program strany, za kterou jste kandidovala?
V pozici opoziční strany se snažíme svůj program uplatňovat svými
aktivitami v komisích a při jednání zastupitelstva.

Jaký je Váš názor na dopravu přes Modrý most – měl by být most znovu otevřen běžnému automobilovému provozu?
Dnes jsem jela v době doravní špičky(mezi 15,00 a 17.00) MHD a myslím si, že Modrý most v dopravě chybí.
Zmínila jsem svoji cestu MHD a musím konstatovat,že běžná cesta trvající něco kolem 10 minut mi travala přes hodinu.

Jaký je Vás názor na projekt tzv. Jižní spojky, jejíž trasa by měla vést i přes lokalitu Malý jez?
Jižní spojka je složité téma, ale projednává se mnoho let a jednotlivé části prošly územním řízením. Dnes se z této trasy stalo "téma dne". Samotné by se mi líbilo, kdyby městem jezdilo co nejméně automobilů a doprava (především nákladní) by nezatěžovala už takto neprůjezdné město. Pokud by bylo vhodnější řešení,ale především již územně vyřešené a bez finanční zátěže, přiklonila bych se k němu.

Jaký je Váš názor na navržené dopravní řešení v oblasti bývalé sodovkárny?
Celé území kolem bývalé sodovkárny bych si představovala jinak.

Jaký je Váš názor na projekt splavnění Vltavy?
Projekt splavnění Vltavy od počátku projednávání vnímám jako daň za protipovodňová opatření. Jen jestli jedno nebo druhé bude skutečně funkční. Ale nerada bych se dožila skutečného prověření.

Je podle Vás současná kulturní nabídka v Českých Budějovicích dostatečně široká?
Co se týká kulturní nabídky - zdá se mi přiměřená k možnostem města. Pokud něco chybí, lze si za tímto dojet . Jsem ráda za prozatimní fungování kina Kotva i za jeho rozšíření nabídky přenosů z mezinárodních jevišť.V době úsporných opatření bych zvážila investování do kulturních akcí,jichž se zúčastní pouze malý okruh zájemců a nejsou finančně nenáročné.

Který problém v Českých Budějovicích považujete v současnosti za nejzávažnější?
Určitě doprava.

Který počin ( aktivitu) města v uplynulém roce  hodnotíte jako nejpřínosnější pro občany?
Aktivity, které jsem vyvíjela v oblasti školství a podpora vyřešení majetkových vztahů JČ divadla a bývalých majitelů prostor využívaných divadlem.

Děkujeme B.Liškové a J. Menzelové za odpovědi a za otevřenost.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Hawky

Pro pana Brabce (diskuze na FB) - Dle projektové kanceláře je návrh dopravního řešení u sodovkárny starý opravdu cca 5 let.

čtvrtek, 20. října 2011, 14:48

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.