Zimní dálková orientační soutěž veteránských automobilů zavítala po roční pauze na jih Čech. Téměř osmdesát účastníků 13. ročníku Winter Trialu, který začal na konci minulého týdne v Nizozemsku, projížděla během čtvrtečního odpoledne a večera i několika místy budějckého regionu.
Soutěž odstartovala v neděli ráno z areálu továrny na pneumatiky Vredestein nacházející se ve městě Enschede v Nizozemsku. Odtud posádky závodící v kategoriích Club a Trial pokračovaly přes německý Weimar napříč Spolkovou republikou do Bad Schandau, lázeňského městečka poblíž českých hranic.
Na naše území se účastníci dostali po krátké návštěvě z předchozí etapy znovu v úterý ráno a postupně na stanovené trase projeli Českou Lípou, Hradcem Králové, Šternberkem či Brnem. A právě z jihomoravské metropole odstartovala čtvrteční pátá etapa vedoucí přes Rakousko zpátky do Čech.
V budějckém regionu se majitelé starodávných skvostů z Nizozemska, Velké Británie, Belgie a Německa objevili včera po 16. hodině. Po průjezdu Novými Hrady měli dostaveníčko u Veteran muzea v Jílovicích, vrchol etapy byl naplánován kolem sedmé večer ve Svatém Janu nad Malší.
Tam pořadatelé z jihočeského týmu ČK motorsport připravili speciální měřenou zkoušku Col de Svatý Jan, která se jela na uzavřeném úseku. Při vzniku tohoto názvu se jeho autoři nechali inspirovat legendárním průsmykem Col de Turini, známým ze slavné Rallye Monte Carlo.
A podmínky na trati byly prakticky stejné, jaké známe ze slavné soutěže mistrovství světa v automobilových soutěžích. Suchý asfalt střídala ledovka, místy byla na cestách silná vrstva ledu a sněhu. Například výjezd mezi zemědělská stavení ve Svatém Janu spousta závodníků sotva zdolala, mnohým museli pomáhat obětaví diváci.
Na trase vedoucí po tratích rychlostních zkoušek známých z Rallye Český Krumlov a dále do rakouského Lince mohly desítky přihlížejících nadšenců, které neodradil ani štiplavý večerní mráz, vidět automobily značek Porsche, BMW, Mercedes, Jaguar, Austin Mini Cooper, Saab, Volkswagen, Lancia, Volvo, Alfa Romeo, ale také Zastava, Sunbeam, Peugeot, Ford nebo Datsun.
Největšími unikáty celého startovního pole byly vozy Bentley Derby s obsahem motoru přesahujícím tři a půl litru, jejichž posádky i přes velmi chladné zimní počasí neměly ani střechu nad hlavou. Ještě větší uznání si zaslouží z toho důvodu, že oba stroje byly vyrobeny v roce 1935, tedy před neuvěřitelnými 78 lety! Dalším kabrioletem byl Alvis Speed z roku 1936 s obsahem 4300 kubických centimetrů.
Závod končí dnes po obědě na zámku Hellbrunn u rakouského Salzburku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.