Italská stavební firma Salini Impregilo, která je jedním ze zhotovitelů jižní části obchvatu Budějc, má po Slovensku další problém. Kvůli neplnění závazků od smlouvy odstoupilo i Polsko.
Pověst Salini Impregilo má další trhlinu. Podle serveru zdopravy.cz nevykonávala polská odnož firmy nasmlouvané práce, neplnila harmonogram staveb, neplatila subdodavatelům a využívala neoznámené dodavatele prací i materiálu.
„Po opakovaných výzvách generálního dodavatele Salini Polska, aby se vrátil k výstavbě a provedl práce v souladu se smlouvou, se Generální ředitelství státních silnic a dálnic na základě jednoznačných faktů, rozhodlo odstoupit od smluv s konsorciem, který realizuje dálnici A1 mezi uzly Rząsawa a Blachownia,“ uvedlo ředitelství v tiskovém prohlášení.
S firmou měli problém i na Slovensku. Stavbu dálnice v D1 v úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala od počátku provázely spory investora se zhotovitelem o peníze a neplnění termínů. Začátkem března se Slováci s firmou rozloučili.
Salini Impregilo spolu se slovenským Doprastavem začala koncem března poprvé stavět i v České republice. Buduje jižní část obchvatu Českých Budějovic za 5,8 miliardy korun. Ředitelství silnic a dálnic na monitoring průběhu prací nasadilo dron, zatím prý jde stavba podle plánu.