Nový Renault Koleos je sice na českém trhu teprve několik měsíců, přesto si už získal obdiv nejednoho řidiče. Nové SUV nejde přehlédnout především po designové stránce. Jak se svým modelem dopadla francouzská automobilka v testu jezdce Budějcké Drbny Ondřeje Smetany?
Pod drobnohled se tentokrát dostala nejvyšší motorizace modelu – Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic. Vůz o zdvihovém objemu 1995 centimetrů krychlových a maximálním výkonu 128 kilowattů překvapil především svou sedmistupňovou automatickou převodovkou CVT. „Potěšila mě. Konečně se nad ní u automatu někdo zamyslel. Je to přesně tak, jak by to mělo být,“ říká Smetana.
Zastavuje se ale nad tím, jestli jí nemohl Renault přidat i sportovní režim. „Je trochu škoda, že u převodovky není taková možnost. U automatů je to nyní hodně běžné. Třeba jen u předjíždění by se sportovní režim hodil,“ naznačuje s tím, že v některých náročnějších situacích by určitě ulehčil řidiči jízdu. Nejde však o nějaký zásadní nedostatek.
Své si v této cenové kategorii odpracuje i dieselový motor. Z nuly na sto se dostane pod deset sekund a jeho maximální rychlost přesahuje 200 kilometrů za hodinu. Také průměrná spotřeba 5,8 litru stojí za zmínku. K tomu má Renault Koleos vylepšené brzdy, které svou úlohu plní bez jakýchkoliv chyb. V tom získává francouzská automobilka velké plus.
Pochvaly se od Ondřeje Smetany dočkal i podvozek automobilu kategorie SUV. „Chová se hezky, a to i na horších a rozbitějších cestách. Nikam neodskakuje, což znamená, že na řízení je Koleos příjemné a pohodlné auto,“ říká a přidává, že skvěle poslouží jako rodinné auto, které s přehledem zvládne krátké i delší cesty. Nehledě na objem zavazadlového prostoru, jenž má po střechu 663 decimetrů krychlových.
Samostatnou kapitolou je u Renaultu design. Již pěknou řádku let patří návrháři francouzské automobilky k módním guru. „Design je od Francouzů hezký jako vždycky, tomu nejde nic vytknout. Interiér je moc pěkný, výbava je skvělá. Sedačky jsou elektronicky nastavitelné, a tak si každý najde svůj posed, díky kterému má výborný výhled,“ popisuje Smetana.
A opravdu, verze Initiale Paris, kterou měla Budějcká Drbna zapůjčenou, spojuje know-how značky s důrazem na maximální komfort a spokojenost uživatelů. Kožené čalounění, disky kol z lehkých slitin, vyhřívaná zrcátka i přední sedačky, parkovací senzory nebo multimediální a navigační systém R-Link 2 se vším, co si jen řidič dokáže představit. To je jen strohý výběr z toho, co verze Initiale Paris nabízí.
Nový Renault Koleos znovu vytáhl trumfy, které francouzská automobilka drží. Vynikající výbava, skvělý design a po technické stránce slušný nadstandard. Když se k tomu přidá i zajímavá cena, která u základního modelu začíná na 699 900 korunách, prezentuje se nový Koleos jako pořádné SUV do každé české rodiny.
Základní cena testovaného modelu je 979 900 korun včetně DPH.
Plusy
+ moderní design
+ velmi prostorný interiér
+ jízdní komfort
+ velký zavazadlový prostor
+ brzdy
+ podvozek
+ automatická převodovka
Minusy
- absence sportovního režimu
Veškerá technická data k Renaultu Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic najdete zde.
Kontakt na prodejce:
AUTA BOREK a. s.,
Pražská 285,
373 67 Borek.
tel: 387 225 115
e-mail: info@autaborek.cz
web: www.autaborek.cz
Facebook
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.