Ředitelství silnic a dálnic chce silnici I/20, hlavní tah z Českých Budějovic na Písek a Plzeň, v některých částech rozšířit na čtyři pruhy a na střídavé dva pruhy v jednom směru. Doprava na silnicích I. tříd stoupla za poslední dva roky o třináct procent.
Náměstek jihočeské hejtmanky Josef Knot uvedl, že pro kraj by bylo nejlepší, kdyby celá silnice I/20 byla čtyřproudová. Záměr rozšířit silnici je ve fázi technické studie.
„Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje na silnici I/20 od Českých Budějovic směrem na Češnovice zkapacitnění na čtyřpruh a směrem od tohoto místa prostřídaný dvoupruh až do Písku. Od Písku na Plzeň žádnou vyhledávací studii nemáme, ale komunikujeme s ministerstvem dopravy, že by bylo dobré se na celou trasu znovu podívat, zkusit udělat vyhledávací studii, protože dopravní výkony na silnicích I. třídy nám vyrostly za poslední dva roky o třináct procent," řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Změny mezi Pískem a Plzní by mohly nastat po roce 2030. Podle Knota se o rozšíření silnice v úseku Písek – Češnovice začíná mluvit kvůli tendru na dostavbu dálnice D4 formou PPP projetu (partnerství veřejného a soukromého sektoru) z Prahy na křižovatku Nová Hospoda u Písku, což je doprava ve směru sever – jih.
Kraj ale tuto silnici vnímá také jako důležitou spojnici západ – východ, protože spojuje České Budějovice a Plzeň, hospodářská centra. Značné problémy, jak řekl Knot, působí to, že mezi Pískem a Budějovicemi se doprava ze všech směrů slije do jediné dopravní tepny.
„Silnice svým uspořádáním dvoupruhové silnice s průtahy obcemi a s úrovňovými křižovatkami, železničními přejezdy a přechody pro pěší, odpovídá druhé polovině minulého století a naprosto nesplňuje současné požadavky z hlediska kapacity, bezpečnosti, ale ani z pohledu navazující dopravní infrastruktury. Zejména chybějí parkoviště pro kaminy, odpočívky. Přitom lze oprávněně očekávat, že právě dostavbou dálnice D4 se dopravní problémy na silnici I/20 ještě prohloubí," řekl náměstek.
Snahu ŘSD o rozšíření silnice kraj podporuje. Knot za systémové řešení považuje stavbu čtyřproudové silnice rychlostního typu, jaká je v úseku Nová Hospoda – Písek a jaká se připravuje v části České Vrbné – Češnovice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.