Pouhý rok trvala výstavba nového autobusového terminálu ve Strakonicích. Novou plochu tvoří deset autobusových stání , 12 odstavných stání, zastřešené nástupiště a mnoho dalšího. Celková cena terminálu se vyšplhala na více než 55 milionů korun.
Výstavba moderního autobusového terminálu trvala pouhý rok. Během této doby tak museli stavaři zbourat dvě staré nádražní budovy, odtěžit přibližně 10 tisíc mětrů krychlových zeminy, vybudovat samotný terminál včetně zastřešení, autobusových stání, parkovacích míst a revitalizace přilehlého areálu o ploše 1,2 ha. „Po provedení drobných dokončovacích prací jsme investorovi celé dílo oficiálně předali 22. listopadu, což je dle uzavřené Smlouvy a zároveň přesně po roce od zahájení stavby,“ uvedl za společnost Hochtief cz výrobní ředitel její divize Dopravní stavby Jiří Dušek. „Pro mnohé bude znít neuvěřitelně, že v květnu 2016 jsme začali zpracovávat projekt pro územní řízení, dnes je stavba Dopravního terminálu Strakonice hotová a ještě se podařilo získat dotaci z IROP,“ doplnil ředitel ČSAD JIHOTRANS Vladimír Warisch.
Dopravní plochu autobusového terminálu tvoří 10 autobusových stání pro výstup a nástup cestujících, manipulační plocha umožňující příjezd a výjezd autobusu k nástupišti, 11 odstavných stání pro autobusy délky do 12 m a 1 stání pro malý autobus délky do 9 m. Plocha autobusových stání je napojena na místní komunikaci v ulici U Nádraží, kde je vybudováno 53 veřejných parkovacích stání, 26 hlídaných parkovacích stání, které jsou součástí areálu a stání pro taxi.
Nový autobusový terminál se dále může pyšnit velkoformátovou dlažbou na nástupišti, kamennými kostkami v parkovištích, prosvětlenými hvězdicovitými a lomenými lavičkami. V okolí byly vysázeny platany javorolisté. Dominantou celého terminálu je zastřešení nástupiště, které tvoří ocelová konstrukce s osvětlením a hliníkovými podhledy. Nechybí ani kamerový systém, sněhové zábrany na střeše, informační systém, či vyhřívané svody.
Terminál v hodnotě 55,1 milionu korun byl předán investorovi 22. listopadu a několik dní po slavnostním otevření bude uveden do zkušebního provozu. Projekt je spolufinancovaný z prostředků Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu.