Úsek dálnice D3 Třebonín - Kaplice - nádraží chce stát začít stavět na jaře 2021. Odhad nákladů na část dálnice dlouhou 8,5 kilometru jsou 2,5 miliardy Kč bez DPH. Po jednání Spolku pro výstavbu dálnice D3 a dálnice D4 to řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Pavol Kováčik. Stát nyní staví 40 kilometrů dálnice D3.
„Za Jihočeský kraj zatím všechny stavby běží tak jak mají. Ve všech etapách řešíme zanádražní komunikaci a Jižní tangentu. Jedná se o stavby, které přímo souvisejí s napojením na dálnici D3. Tyto stavby musejí být dokončeny dříve než bude v celém úseku zprovozněna dálnice. Kdyby tomu tak nebylo, nastal by dopravní kolaps. Zatím vše vypadá velmi dobře. Závěrečná fáze, kterou je právě Jižní tangenta, by měla být hotová do roku 2022,“ uvedl člen rady Jihočeského kraje Jiří Švec.
V současnosti jsou ve výstavbě dva úseky, které byly před nedávnem rozestavěny. Jedná se o úsek Úsilné – Hodějovice a úsek Hodějovice – Třebonín. Na obou úsecích už naplno jedou stavební práce. Vše jde zatím podle harmonogramu.
„Další tři úseky, které povedou až ke státní hranici, jsou v přípravě. Pro úsek Třebonín – Kaplice – nádraží probíhá v těchto dnech stavební řízení a výkup pozemků. Stavba by mohla být zahájena na přelomu let 2021 a 2022. U navazujícího úseku Kaplice – státní hranice dnes probíhá posuzování vlivu na životní prostředí takzvaný proces EIA. Na ministerstvo životního prostředí jsme předali dokumentaci. Vypracována byla v českém i německém jazyce, protože posuzování bude probíhat i v Rakousku,“ popsal generální ředitel ŘSD Pavol Kováčik.
Výsledek řízení by mohl být znám v horizontu devíti měsíců až jednoho roku. Pokud bude výsledek kladný, začne další projekční příprava. Řidiči by se ke státní hranici mohli svézt na přelomu roku 2024 a 2025.
Na programu dnešního jednání byla i dálnice D4, kde právě ministerstvem dopravy probíhá výběr budoucího koncesionáře. Majetkovou a projekční přípravu má na starost Ředitelství silnic a dálnic. Kdy se řidiči po D4 svezou je ale zatím velmi předčasná otázka.