neděle 8. prosince 2019 Květoslava

Parkování zdarma na Dlouhé louce končí, od dnešního dne dojde ke spuštění druhé etapy parkovacích zón

Řidiči, kteří byli zvyklí zdarma parkovat na záchytném parkovišti na Dlouhé louce, budou muset od dnešního dne sáhnout do peněženky. Stejné to bude i v ulicích Husova, Pražská a Strakonická. Během dneška postupně dojde ke spuštění nově osazených parkovacích automatů.

„Dochází tím k rozšíření rezidentně abonentního stání na základě dlouhodobých parkovacích oprávnění do nové oblasti, ohraničené ulicemi Husova, Pražská, Strakonická a řekou Vltavou. Základní provozní doba těchto nových zón je ve všední dny od osmé hodiny ráno do osmé hodiny večer. V noci a o víkendu je stání zdarma,“ řekl k novinkám náměstek primátora Viktor Lavička.

Nově bude platba za parkování začínat zadáním registrační značky, nikoliv platbou, jako je tomu v současnosti. „Počáteční zadání registrační značky auta umožní získat informaci o době zbývající platnosti v případě již zaplaceného krátkodobého parkovacího oprávnění. Snahou města je sjednocení postupu u všech parkovacích automatů,“ uvedl náměstek primátora.

U záchytného parkoviště Dlouhá louka bude zpoplatněna část pro osobní auta i část pro nákladní automobily a autobusy. Parkoviště u Sportovní haly zůstane zatím nezpoplatněno

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

Foto c-budejovice.cz

Štítky parkování, parkovácí zóny, České Budějovice, poplatek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Město se zamýšlí nad svými obyvateli. Ti co dojíždí z okolí ČB z úžasných satelitů nemohou sobecky likvidovat životní prostor měšťákům, tím že jim budou zabírat parkovací místa, ničit životní prostředí kraválem, smradem, prachem a rizikem nehod. Automobilová doprava zbolševizovala do té míry, že začíná vadit stále větší části obyvatelstva, hlavně ve spádových místech, centrech. Jinde to řeší - v okolí Prahy, Ostravy, Plzně a jiných většinových cílech automobilistů vznikly už poměrně dávno integrované systémy veřejné dopravy, nehledě k hustému provozu autobusů a vlaků, což společně s integrací tarifů (výrazným zlevněním) vytvořilo platnou alternativu k jízdám autem. A v kraji Jihočeském? Nic. Jen pidi IDS (tak aby nebyl nikomu k nčemu, ale jako se v tom něco dělo, vykazovali činnost), který (snad naschvál) nesahá k větším satelitům kolem Budějc, stovky zrušených vlaků v kraji, 2 tratě zavřené (jedna z nich mohla v Netolicích právě takový přestupní terminál vytvořit - á la Rokycany v kraji Plzeňském), mezi dvěmi největšími městy kraje nejezdí téměř žádné osobní vlaky. Autobusové jř jako noty na buben, od zhruba 18:00 nám kraj nařizuje noční klid, z ČB do většiny míst už nic rozumného nevyjíždí. Zato sypou prachy do letiště (tam zřejmě platí jiná pravidla, nežli pro výmluvy na to, proč v JČ nemůže být lepší veřejná doprava, namátkou hlavní plytký argument "nízké hustoty osídlení"), do privátních tratí Šumavy (stovky vlaků kraj rušil, aby pak mohla vyjet nějaká padesátka spojů GW) a jiné švindly. Takže dojíždějících se město ptát nemuselo, dopravování autem je pouze jejich problém, nechť se s důvěrou obrátí na kraj. Když uměl v minulosti suverénně zničit systém veřejné dopravy jistě dobře poradí i jim. A na invalidy myšleno bylo, jen to chce lépe číst.

úterý, 3. prosince 2019, 09:56

Karel Kadlec

Zamyslelo se město nad tím, že do míst dotčených zónami jezdí lidé do zaměstnání? Často s pohybovými potížemi. To skutečně nešlo udělat alespoň pár míst i pro lidi? Zabraná jsou úplně všechna místa. Parkování v Jírovcově za 20 Kč je super, ale ke družbě je to i z autobusu pěkně daleko, jeden autobus neobslouží celou pomalovanou část města. Slyšeli jsme, že budou i jiné zóny, ale vše je pouze modré. Tedy ti, kdo skutečně bydlí v dotčené části odjedou v 7 ráno pryč a pak jsou místa volná, a zdravotně a tělesně postižení zaměstnanci, často ve věku přes 60 let, budou parkovat v Jírovcově a ke družbě budou chodit pěšky. To zase vymyslel nějakej chorej mozek z ÚDH. Je škoda, že se pracovníci magistrátu bavili jen s jednou skupinou - s místními obyvateli. Všimli jste si, kolik přibývá nových obyvatel s trvalým bydlištěm v této lokalitě? Pracuje na odboru dopravy ještě pan Mráz?

pondělí, 2. prosince 2019, 21:32

Zipe Pezi

Město se chová rozumně. Avšak na parkovací zóny nutně musí navazovat zlepšení krajské veřejné dopravy, kterou tak nesmyslně a zle v minulém a předminulém volebním období poničili. K autům není v okolí ČB alternativa a nebude do té doby, nežli se krajští úředníci zcela nezřeknou zaostalých a hloupých doktrín pocházejících od bývalého ideologa veřejné dopravy docenta Žemličky. Jedním z těchto dogmat je, že "JČ kraj kvůli hustotě osídlení nepotřebuje integraci veřejné dopravy". Zajímavé, že jinde se daří veřejnou dopravu prosazovat na úkor os. aut, zde se jako lejno košile drží hloupatých ideí, platných někdy v polovině padesátých let v USA.

pondělí, 2. prosince 2019, 09:07

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.