Vášnivou debatu vyvolal na pondělním zastupitelstvu bod změny územního plánu kvůli plánované výstavbě parkovacího domu na sídlišti Máj. Opozice kritizuje, že se kvůli stavbě bude muset pokácet několik stromů a zároveň polohu domu, který má vyrůst na kraji sídliště. Podle vedení města ale neexistuje jiné vhodné řešení. Pokácené stromy navíc avizuje nahradit novou výsadbou.
Bod změny územního plánu na sídlišti Máj kvůli výstavbě parkovacího domu přednesl na pondělním zastupitelstvu náměstek primátorky Lubomír Bureš (ODS). Podle něj jde o první důležitý krok k tomu, aby mohlo být vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby, kterou největší českobudějovické sídliště akutně potřebuje.
Problém s parkovacími místy se tady totiž řeší už dlouhá léta. Jejich počet ani zdaleka neodpovídá množství aut, která na sídlišti stojí. Velice často tak lidé nechávají své vozy na „nelegálních“ místech, což by mohlo způsobovat problémy například v momentě, kdy by místem potřebovali projet hasiči.
Opozice kritizuje plánovaný projekt hlavně kvůli životnímu prostředí a také samotnému provedení a umístění parkovacího domu. „Tam se opravdu ubírá kus zeleně, která je pro obyvatele Máje řekl bych až životně důležitá. A podle rozhovorů s nimi z místa to tak opravdu i vnímají. Výměna dvou bloků za to, že se ozelení vnitroblok terasových domů je podle mě velká obezlička,“ komentovat zastupitel Tomáš Kubín (ANO).
Úterý, 16. ledna 2024, 16:07
Po parkovacím domě u sportovní haly, který se otevře už v únoru, začne město řešit další parkoviště pro řidiče, a to na největším budějovickém sídlišti Máj. Situace s parkováním je tady dlouhodobě kritická. Vyrůst má u trolejbusové točny MHD v ulici...
Další věcí je podle něj také umístění parkovacího domu. „Lidé rozhodně nebudou chtít přijet z práce, zaparkovat někde v parkovacím domě, kdo ví, jestli nebude zpoplatněný, a potom přecházet přes celé sídliště až ke svému domu,“ vysvětloval.
Jak jinak ale stávající situaci řešit Kubín neuvedl. „Na to řešení nepřišel za celé desítky let nikdo. To sídliště bylo postavené v době, kdy ne každý měl auto, a dnes je to dokonce tak, že na jeden byt, jednu rodinu je to dva a půl auta v průměru. Takže to úplně řešení nemá, ale myslíme si, že by bylo rozhodně lepší uvažovat o více parkovacích místech rozesetých po ploše sídlišť, a ne o jednom objektu, který je na okraji toho sídliště,“ uvedl.
Toto řešení ale nedává podle vedení města smysl. Podle Bureše je nejprve nutné zajistit větší počet parkovacích míst, „vyparkovat“ co největší množství aut, a pak řešit situaci dál.
Zároveň uvedl, že v případě kácení stromů bude podmínkou výstavby náhradní výsadba. „Já té podstatě rozumím, je tam ve hře několik stromů, část lesa, které se ta lokalita dotýká. Je třeba říct, že změnou územního plánu se žádné stromy nekácí, pakliže se budou kácet, bude to součástí stavební dokumentace a povolovacího procesu, a bude tam podmínka náhradní výsadby,“ uvedl. Bod nakonec i po dlouhé debatě zastupitelé odhlasovali.
Projekt je nyní připraven k vypsání soutěže na zhotovitele. Ten by měl parkovací dům postavit metodou design & build. Kapacita parkovacího domu by měla být podle dřívějších informací zhruba 500 míst. Předpokládané náklady kolem 360 milionů korun.
Pokud by vše šlo podle předpokladů, stavět by se mohlo začít v roce 2026.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jestli je zeleň zabraná parkovacím domem takový problém, tak ať to vyřeší výsadbou zeleně na střeše parkovacího domu. Parkovací místa chybí nejen na Máji ale i na Šumavě a vůbec v celém tomto sídlišti.