Nový milník vlakové dopravy, hodnotí cestující první jízdu Pendolinem do Českých Budějovic

V neděli večer dorazilo do Českých Budějovic první Pendolino. Spolu s ním dorazily i desítky nadšenců, kteří si jeho první jízdu nenechali ujít. Vlaková souprava dosáhne na některých úsecích mezi Prahou a Budějovicemi rychlosti 200 kilometrů v hodině. Ode dneška bude vysokorychlostní vlak k vidění na budějovickém nádraží dvakrát denně.

„Je to krása. Mohli jsme být součástí nového milníku české vlakové dopravy. Překonali jsme i rychlostní rekord, prostě paráda,“ hodnotil jízdu Pendolinem Artur Jakub Hájek z Českých Budějovic.

Hájek na cestu vyrazil se svými dvěma kamarády. Do Prahy odjeli odpoledním vlakem a domů se vrátili s vysokorychlostní soupravou. „Ten rozdíl je obrovský, člověk tam má mnohem více prostoru. Je to prostě zážitek,“ shrnuli své pocity.

S novou vlakovou soupravou, která propojila centrum Jihočeského kraje s hlavním městem, prolomila česká železnice dosavadní rychlostní limit 160 kilometrů v hodině v pravidelné dopravě. Vysokorychlostní jednotka Pendolino dosahuje na lince z Prahy do Českých Budějovic rychlosti až 200 kilometrů v hodině. Cestující se tak dostanou do jihočeské metropole v rekordním čase 95 minut, v opačném směru bude vlak ještě o pět minut rychlejší.

Cestovní rychlost až 200 kilometrů v hodině

„Zrychlování vlaků a celkové zkracování jízdních dob vnímám jako jeden z klíčových nástrojů v posilování konkurenceschopnosti vlakové dopravy. Jsem hrdý, že je to právě vlak Českých drah, který jako první na pravidelné lince u nás dosahuje cestovní rychlosti až 200 kilometrů v hodině, a věřím, že v trendu zrychlování budeme intenzivně pokračovat. Naše vlaky jsou na to totiž připraveny, nejmodernější ComfortJet spolu s vysokorychlostní lokomotivou Vectron je schopen jezdit až 230 kilometrů v hodině,“ popisuje předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Svou maximální provozní rychlost mohou Pendolina využívat v traťových úsecích Votice – Sudoměřice u Tábora a Soběslav – Doubí, které jsou pro vlaky s naklápěcí skříní projektovány na maximální rychlost 200 kilometrů v hodině.

„Prolomení stávajícího rychlostního limitu je pro nás víc než jen provozní změna – je to symbolické otevření nové kapitoly české železnice. Efektivní zkracování jízdních dob představuje jednu z priorit Správy železnic, a nemusíme se bavit jen o projektu vysokorychlostních tratí. Například právě tady, na koridoru z Prahy do Českých Budějovic, před námi stojí stavba tunelů mezi Nemanicemi a Ševětínem, díky kterým se podaří trať napřímit a cestujícím tak ušetřit další cenné minuty. Tunely začneme razit už v příštím roce,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky České dráhy, vlaky, Pendolino, České Budějovice, Praha, rychlost, rekord

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.