pondělí 20. září 2021 Oleg

Výstavba úseku dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem začne za týden

O více než osm kilometrů se začne příští úterý prodlužovat dálnice D3. Dojde k slavnostnímu zahájení výstavby úseku mezi Bošilcem a Ševětínem. Trasa začne v mimoúrovňové křižovatce Veselí - sever a skončí za mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí I/34 v Úsilném.

Zhotovitelem stavby za téměř 1,25 miliardy korun jsou společnosti MTS, Swietelsky a Doprastav. Pokud vše půjde podle plánu a při výstavbě se nestane nic, co by ji zbrzdilo, jako tomu je v podobě archeologického průzkumu na úseku Veselí - Bošilec, první auta by se po novém úseku měla projet přesně za tři roky.

ČTĚTE TAKÉ: Pozastavily stavbu dálnice D3 archeologické práce? Zřejmě ne

„Máme zatím dostatek prostředků na přípravu, to je velice důležitá záležitost. V podstatě se zdá, že i většina prostředků do budoucnosti pro výstavbu D3 a R3 je zajištěna z evropských prostředků a kofinancována z České republiky,“ řekl dnes novinářům senátor Pavel Eybert.

Kromě úseku mezi Veselím a Bošilcem je rovněž ve stavbě část od Borku k Úsilnému, kde běží práce bez problémů. K tomu by měl být ještě v letošním roce vysoutěžen úsek Ševětín - Borek. Na začátku příští pracovní sezony by následně mohla být zahájena jeho výstavba.

„Tím bychom sice měli celou dálnici od hranic kraje až po České Budějovice vyřešenu, ale to, co nás nejvíce trápí, je dálniční obchvat Českých Budějovic a na něj navazující rychlostní komunikace R3 ve směru na Dolní Dvořiště, kde to, bohužel, bude ještě nějaký rok trvat. A to zejména kvůli mnoha nevykoupeným pozemkům. Přejme si proto, aby rok 2022 byl tím, kdy to bude celé hotové,“ uvedl po jednání Výkonné rady Sdružení pro výstavbu D3 a R4 hejtman Jiří Zimola.

Došlo také na rozhodnutí, že úseky R4 budou financovány projektem PPP, při kterých jde o spolupráci veřejného a soukromého sektoru. „Nahradíme státní zdroje a nemožnost čerpání evropských peněz na komunikaci. Na R4 jsou potřeba ještě stále miliardy. Zájem investorů o ni podle mě bude, jen záleží, jestli se dobře podaří napsat zadávací řízení,“ dodal Eybert.

Pokud to přispěje k rychlejšímu dokončení výstavby, je pro i hejtman Zimola. „O této formě se uvažovalo již u dálnice D3. Pak se ale ukázalo, že na to jako Česká republika nejsme úplně legislativně připraveni. Otázkou tedy zůstává, na kolik to půjde realizovat u R4. Obecně jako Jihočech mám za to, že jakákoliv forma, kterou stát zvolí a která povede k rychlému dokončení rychlostních komunikací a dálnic na jihu Čech, bude jen dobře.“

Základní informace

Bošilec - Ševětín

  • Délka: 8137 metrů
  • Cena: 1,248 mld. Kč
  • Úsek: 109,300 km - 117,400 km
  • Zhotovitel: Sdružení MTS + Swietelsky + Doprastav

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.