Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Když stát koupí část pozemků, stavba dálnice může začít

Společnost HVN Logistic nebude podle jihočeského hejtmana Jiřího Zimoly brzdit výstavbu dálnice D3, respektive obchvatu Budějc. Část pozemků v areálu své firmy, která zasahuje do ochranného pásma budoucí D3, chce prodat. Stát by jí měl za to zpřístupnit areál napojením na silnici I/34.

„V případě, že stát, potažmo Ředitelství silnic a dálnic, nebude s řešením souhlasit, hrozí průtahy s výstavbou D3 kvůli vyvlastňovacímu a odvolacímu řízení, a tím pádem oddálení vydání stavebního povolení,“ vysvětlil hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola. ŘSD se k problematice vyjádří až po schůzce s HVN Logistic, která se má uskutečnit 19. března.

Pokud ŘSD bude souhlasit s vykoupením části areálu firmy a kompenzací v podobě připojení na silnici I/34, ušetří. Výkup celého areálu by stál odhadem až 80 milionů korun, kompromisní řešení pak v řádech jednotek milionů korun. Hejtman, stejně jako firma a obec Hůry, zamítá další možnou variantu řešení, při které by kamiony jezdily přes obec.

Obdobným jednáním chce Zimola vstoupit do známého případu bratří Bratránků v Táboře, jejichž motocentru hrozí, že při stavbě D3 zůstane odříznuté od hlavní komunikace. Sjezd, který na dálnici vede, byl ještě před stavbou motocentra označen jako dočasný a hrozí tak, že v budoucnosti k němu nepovede žádná cesta. „Budu chtít vědět, jakým způsobem jsou stát, a respektive město Tábor, připraveni do toho vstoupit a napravit chyby, které se tam staly,“ uvedl hejtman.

Letos by se měly kromě budování obchvatu Českých Budějovic začít stavět další čtyři úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným o celkové délce 27,6 kilometru. První dva, za zhruba čtyři miliardy korun, se měly stavět už vloni, ale zkomplikovalo se výběrové řízení na zhotovitele. Jde o úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a Borkem a Úsilným.

V těch už dříve zvítězila firma Skanska, kvůli nízkým cenovým nabídkám ale výběrové řízení zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Výběrová komise jmenovaná vládou musí rozhodnout o tom, zdali Skanska za stavby skutečně požadovala podnákladové ceny.

Vláda pak začátkem března schválila vypsání tendrů na výstavbu nových úseků dálnice D3 z Bošilce do Ševětína a ze Ševětína do Borku. První z veřejných zakázek představuje stavbu téměř 11 kilometrů dálnice za 1,7 miliardy korun. Druhý osmikilometrový úsek má podle ministerstva dopravy vyjít na 2,3 miliardy korun.

Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Dolního Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Už je v provozu 42kilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na celou stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.

Zdroj: ČTK

Štítky dálnice D3, výkup pozemků, Hůry, obchvat Českých Budějovic, HVN Logistic, Ředitelství silnic a dálnic, dálnice, Jiří Zimola, stavba, České Budějovice, Tábor, Veselí nad Lužnicí, Skanska, Jihočeský kraj, Úsilné

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Když stát koupí část pozemků, stavba dálnice může začít  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.