Společnost HVN Logistic nebude podle jihočeského hejtmana Jiřího Zimoly brzdit výstavbu dálnice D3, respektive obchvatu Budějc. Část pozemků v areálu své firmy, která zasahuje do ochranného pásma budoucí D3, chce prodat. Stát by jí měl za to zpřístupnit areál napojením na silnici I/34.
„V případě, že stát, potažmo Ředitelství silnic a dálnic, nebude s řešením souhlasit, hrozí průtahy s výstavbou D3 kvůli vyvlastňovacímu a odvolacímu řízení, a tím pádem oddálení vydání stavebního povolení,“ vysvětlil hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola. ŘSD se k problematice vyjádří až po schůzce s HVN Logistic, která se má uskutečnit 19. března.
Pokud ŘSD bude souhlasit s vykoupením části areálu firmy a kompenzací v podobě připojení na silnici I/34, ušetří. Výkup celého areálu by stál odhadem až 80 milionů korun, kompromisní řešení pak v řádech jednotek milionů korun. Hejtman, stejně jako firma a obec Hůry, zamítá další možnou variantu řešení, při které by kamiony jezdily přes obec.
Obdobným jednáním chce Zimola vstoupit do známého případu bratří Bratránků v Táboře, jejichž motocentru hrozí, že při stavbě D3 zůstane odříznuté od hlavní komunikace. Sjezd, který na dálnici vede, byl ještě před stavbou motocentra označen jako dočasný a hrozí tak, že v budoucnosti k němu nepovede žádná cesta. „Budu chtít vědět, jakým způsobem jsou stát, a respektive město Tábor, připraveni do toho vstoupit a napravit chyby, které se tam staly,“ uvedl hejtman.
Letos by se měly kromě budování obchvatu Českých Budějovic začít stavět další čtyři úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným o celkové délce 27,6 kilometru. První dva, za zhruba čtyři miliardy korun, se měly stavět už vloni, ale zkomplikovalo se výběrové řízení na zhotovitele. Jde o úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a Borkem a Úsilným.
V těch už dříve zvítězila firma Skanska, kvůli nízkým cenovým nabídkám ale výběrové řízení zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Výběrová komise jmenovaná vládou musí rozhodnout o tom, zdali Skanska za stavby skutečně požadovala podnákladové ceny.
Vláda pak začátkem března schválila vypsání tendrů na výstavbu nových úseků dálnice D3 z Bošilce do Ševětína a ze Ševětína do Borku. První z veřejných zakázek představuje stavbu téměř 11 kilometrů dálnice za 1,7 miliardy korun. Druhý osmikilometrový úsek má podle ministerstva dopravy vyjít na 2,3 miliardy korun.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Dolního Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Už je v provozu 42kilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na celou stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.