Dostavba Temelína-ČEZ a kraj musí ohledně dopravy podpořit stát

Podle jihočeského výboru hnutí Starostové a nezávislí (STAN) dohoda kraje a ČEZ neřeší všechny problémy související s dopravou. Peníze na výstavbu obchvatů měst by měl poskytnout i stát, řekl v úterý Jaroslav Houba, předseda jihočeské organizace STAN a starosta Sedlece.

Společnost ČEZ vybuduje v Jihočeském kraji v souvislosti s chystanou dostavbou elektrárny Temelín jedenáct nových obchvatů měst a obcí a provede řadu dalších místních opatření na komunikacích II. a III. tříd v jihočeských obcích. Do realizace těchto plánů ČEZ investuje zhruba 1,6 miliardy korun. Vyplývá to z dohody mezi Jihočeským krajem a společností ČEZ v souvislosti s uvažovaným rozšířením temelínské elektrárny o další dva bloky.

"My tuto významnou investici vítáme, protože je to velká šance pro místní stavební firmy a práci tak mohou dostat i další Jihočeši, obyvatelé našich měst a obcí. To je pozitivní zpráva pro Jihočeský kraj. Požadujeme také, aby zástupci vedení Jihočeského kraje a společnosti ČEZ pravidelně informovali občany o plnění této dohody," řekl Houba.

Obchvaty v délkách od jednoho do pěti kilometrů mají podle plánů vést kolem obcí Žimutice, Bečice, Bzí, Dolní Bukovsko, Temelín, Tálín, Paseky, Albrechtice nad Vltavou, Slapy, Malšice a Bechyňská Smoleč, které se nacházejí u dvou hlavních tras, jež budou sloužit pro dopravu materiálu na stavbu rozšíření elektrárny. Upraveny a rozšířeny by měly být také silnice v úsecích Albrechtice - Všeteč, Všeteč – Temelín nebo Dolní Bukovsko – Bošilec. Celkem má být postaveno asi 40 kilometrů nových silnic.

"Problém však vidíme v trase, která povede k temelínské elektrárně od Tábora do Českých Budějovic. Obyvatelé Tábora se právem bojí toho, že jakmile začnou přes toto město jezdit nákladní auta a kamiony s materiály pro temelínskou elektrárnu, výrazně se zvýší v tomto městě doprava, což sebou přinese vyšší koncentraci škodlivých látek v ovzduší a další negativa," dodal Houba.

V rámci dostavby temelínské elektrárny by se měl podle STAN také angažovat stát a přidat peníze na potřebnou dostavbu obchvatu města Tábora a dalších míst, protože temelínská elektrárna má jako přední výrobce elektrické energie klíčový význam pro celou Českou republiku.

"Proto se musí na posílení dopravy v jižních Čechách výrazně podílet i státní rozpočet. Podle nás by k temelínské elektrárně měla vést z Týna nad Vltavou do Českých Budějovic přes Hlubokou nad Vltavou kapacitní silnice I. třídy, o kterou by se staral stát," doplnil Houba.

Napsal Dobrin Stojcev, Mediafax

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, Starostové a nezávislí, elektrárna, ČEZ, Jihočeský kraj, silnice, Jaderná elektrárna Temelín, České Budějovice, Tábor, Dolní Bukovsko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.