Jihočeské Spotřebitelské informační centrum řešilo vloni přes 3200 stížností zákazníků. Předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů Jihočeského kraje (SOS) Libuše Oulehlová řekla v úterý novinářům, že je to dvojnásobek počtu stížností oproti období před dvěma lety.
Nejčastěji lidé spotřebitelské centrum kontaktovali, když nevěděli, jak řešit reklamační řízení. Zhruba stovka zadlužených lidí chce pomoci s vyhlášením bankrotu. Centrum také pomáhalo lidem s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů, z nichž 69 ze 102 vyřešilo ve prospěch zákazníka.
"Poradnu centra najdou lidé v Českých Budějovicích a v Táboře. Právě otevření pobočky v Táboře bude pravděpodobně důvodem, proč vzrostl počet žadatelů o pomoc. Nicméně nespokojených zákazníků také přibývá," řekla Oulehlová.
Na jihočeské pobočky se obracejí ale lidé z celé republiky. SOS se totiž dostala vloni do konkursu, jihočeská pobočka se tak stala samostatnou organizací a na řadě jiných míst země přestaly poradny fungovat.
"Peníze na provoz musíme shánět sami. Zatím přispěla českobudějovická i táborská radnice, o příspěvek žádáme i Jihočeský kraj," dodala Oulehlová.
Dobrin Stojcev
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.