Pivovar Budějovický Budvar potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Ve čtvrtek 11. února 2016 překonal objem vystaveného piva hranici 50 miliónů hektolitrů. Pro názornost: tento objem piva by zalil českobudějovické náměstí o rozloze jednoho hektaru do výšky 500 metrů.
Šlo by téměř o sedminásobek výšky jednoho ze symbolů jihočeské metropole - Černé věže (výška Černé věže je 71,9 m). Při průměrném ročním průtoku řeky Vltavy v Českých Budějovicích (27,6 m3 . s-1) by u Dlouhého mostu dosud vystavené budvarské pivo protékalo řekou více než dva dny (přes 50 hodin).
V prvním roce od svého založení (hospodářský rok 1895/1896) byl výstav pivovaru pouhých 35 223 hl. K uvaření jednoho miliónu hektolitrů potřeboval podnik 12 let – tato meta padla v roce 1907. Hranice 10 miliónů hektolitrů byla překonána v roce 1959. Teprve 100 let po založení pivovaru - v roce 1996 - dosáhl celkový objem vystaveného piva 25 miliónů hl.
Během posledních deseti let se roční produkce pivovaru zvýšila o 39%. Přes obrovský nárůst objemu výroby vaří Budějovický Budvar své pivo stále osvědčenými řemeslnými postupy. „Jsme hrdí na to, že pokračujeme v 750tileté tradici vaření originálního Budějovického piva. Pod značkou Budweiser Budvar o tuto tradici pečujeme a uchováváme ji pro příští generace. Při výrobě piva používáme výhradně původní suroviny a vaříme jej pouze v Českých Budějovicích. I proto se naše pivo může pyšnit Chráněným zeměpisným označením,“ říká Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru. Chráněné zeměpisné označení garantuje spotřebitelům skutečnou kvalitu, tedy to, že zakoupený produkt není levnou napodobeninou a že byl vyroben na konkrétním místě, z přesně definovaných surovin a předepsaným výrobním postupem. „Budějovické pivo vyvážíme do 70 zemí světa. Reprezentujeme tak nejen náš pivovar, ale také výrazně přispíváme ke zvyšování známosti Českých Budějovic i České republiky ve světě,“ dodává Boček.
V roce 2015 uvařil Budějovický Budvar více než 1,6 miliónu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o 10%. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 76 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 % více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o 9 % a překročil objem 700 000 hektolitrů. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o 8 % a překročily hodnotu 2,55 miliardy Kč.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.