Počasí dnes9 °C, zítra7 °C
Úterý 26. listopadu 2024  |  Svátek má Artur
Bez reklam

Jihočeští dopravci řeší, zda po brexitu získají všechna povolení

Jihočeské dopravní kamionové firmy řeší, zda po brexitu získají všechna potřebná povolení. Obávají se i větší práce s proclením zboží a front na hranicích.

Do Velké Británie jezdí táborská firma Comett Plus. Denně probírá situaci s kolegy a se zástupci Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia. Firma zatím požádala všechny dodavatele přeprav, aby co nejvíce materiálu odvezli do 28. března.

„Vůbec nevíme, co bude. Zažil jsem dobu povolení, celního odbavování a bojíme se, že v téhle Evropě to bude dvakrát tak striktnější, než to bylo. To samotné stání (na hranicích) vem ďas: bude to zdržení, to si řidič musí odtrpět. Ale abychom se tam vůbec dostali, aby to množství vstupních povolení český dopravce dostal a mohl tak odvézt zboží našich zákazníků,“ řekl ředitel divize nákladní dopravy Comett Plus Radek Šrůma.

Společnost má pro britský trh několik velkých zákazníků. Vozí tam ocelové odlitky z firmy Kovosvit Sezimovo Ústí nebo z jindřichohradecké firmy Tecnocap Jindřichův Hradec víčka na konzervy. Ročně tam vypravuje 200 aut, vozový park firmy čítá 70 aut.

Zatím jen fronty na hranicích očekává českobudějovická společnost Autodoprava Josef Vávra. Její ředitel Pavel Helcl řekl, že vše ostatní ukáže praxe a čas. Z přepravovaného zboží tam vozí jednotky procent, 250 aut ročně, firma není na Británii závislá. Ve vozovém parku má 100 aut.

Spíše obchodní stránku sleduje českobudějovická spediční firma Transforwarding. „Provozní věci si zajišťují naši dopravci sami. Fronty na hranicích se týkají jich. Kromě toho, že zákazníci po nás můžou chtít víc práce s proclením, se brexit naší firmy zas až tak netýká,“ řekl prokurista firmy Transforwarding Martin Straka.

Kvůli problémům s migranty přestala do Velké Británie jezdit českobudějovická firma Nicotrans. Její kamiony tam vozí zboží jen výjimečně, když ji o to některý stálý zákazník jednou za rok požádá. Řekl její obchodní ředitel firmy Josef Koupal.

V uprchlících vidí problém i Radek Šrůma z Comett Plus. „Teď řidiči přijedou do Calais, Dunkerque, bez problémů se nalodí, i tak jim tam někdy vlezou utečenci. Až budou stát deset hodin na proclení, co tam budou s utečenci zažívat,“ řekl Šrůma.

Británie má unii opustit 29. března. Britský parlament ale zatím neschválil dohodu o podmínkách brexitu, kterou sjednala vláda premiérky Theresy Mayové s unijními vyjednávači. Mayová připustila, že Británie může požádat o odklad termínu odchodu.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, Británie, automobilová, obchod, brexit, Jihočeský, Velká Británie, COMETT PLUS, Theresa Mayová, ČESMAD BOHEMIA, Evropa, Martin Straka, Josef Vávra, Sezimovo Ústí, Jindřichův Hradec

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jihočeští dopravci řeší, zda po brexitu získají všechna povolení  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.