Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekÚterý, 18. května 2021, 16:03
Chystáte se na dovolenou do zahraničí? Než se vydáte na cestu, připomeňte si, co obsahují vaše asistenční služby v rámci povinného ručení. Je lepší si osvěžit paměť a vědět, jaké máte možnosti, než poté ve stresu lovit informace a tápat.
Kde naleznete přehled o asistenčních službách? Například v případě Generali České pojišťovny máte vše v pojistné smlouvě a na webu pojišťovny. Je také možné si zavolat na klientské centrum pojišťovny nebo asistenční centrálu, operátoři vám vše potřebné sdělí na základě čísla pojistné smlouvy. Nepamatujete si telefonní číslo? Stačí mrknout na zelenou kartu!
Každý z nás pevně doufá, že se našemu vozidlu v zahraničí nic nestane. Pokud ale přece jen štěstí nemáme, je třeba se na asistenční službu pojišťovny obrátit co nejdříve po vzniku pojistné událost.
„Doporučujeme s asistenční službou řešit každý postup, který motorista na místě zvažuje nebo je k němu nabádán. Asistenční služba samozřejmě dokáže v případě poruchy nebo nehody zajistit také tlumočení například do angličtiny, němčiny nebo francouzštiny. To se v praxi může hodit, pokud posádka vozidla není jazykově vybavena,“ připomíná regionální ředitel pro Jihočeský kraj Generali České pojišťovny David Hrdlička. „Před tím, než asistenční služba začne situaci řešit a vyšle na místo pomoc, by měl dispečer od motoristy dostat co nejvíce informací k tomu, aby byl schopen výjezd posoudit a naplánovat. Asistenční služba se vždy snaží poskytnout tu nejefektivnější možnou pomoc v dané chvíli. Nejde tedy o to, že by zasáhnout po příjezdu odmítla, ale pokud je komplikace na straně motoristy (má například nevhodný typ rezervy), pak jsou možnosti asistence omezené. V žádném případě ale nepřistoupí k tomu, aby dostala vozidlo do stavu, které nebude odpovídat předpisům nebo zákonům.“
V případě nehody vše patřičně zdokumentujte – pořiďte fotografie nebo videa, zajistěte si kontakty na svědky, zapište si údaje o vozidle dalšího účastníka nehody, zejména jeho registrační značku. „Samozřejmostí je řídit se zvyklostmi dané země (někde se policie volá jen k vážným dopravním nehodám se zraněním, úmrtím nebo velkými materiálními škodami) a dále sepsat nehodový děj na evropský nehodový formulář. Kromě českého jazyka bývá běžně dodáván také ve vícejazyčných variantách. Pokud řidič bude nucen podepsat dokumenty, které mu předloží policie a nerozumí jim, je třeba to na příslušný protokol vlastnoručně napsat, případně dopsat vlastní vyjádření o nehodě česky,“ upozorňuje Hrdlička z Generali České, jejíž asistenční služby jsou automatickou součástí povinného ručení i havarijního pojištění. Navíc se vždy vztahují jak na případ nehody, tak také poruchy. Pomohou ale i v nepříjemných situacích jako je nedostatek paliva, zabouchnutí klíčů nebo třeba vybití akumulátoru. Důležité je v takových situacích nepanikařit a na svoji asistenční službu si vzpomenout!
Generali Česká pojišťovna přináší nové asistenční služby, které jsou výrazně přehledné s důrazem na rychlou a snadnou orientaci v tom, co nabízejí. Proto také používají návodná označení S, M, L a XL.
Novinkou, kterou obsahuje výhradně varianta XL, je bezlimitní odtah vozidla jak v rámci tuzemska, tak také v zahraničí.
Nově asistenční služby nabízí i řešení šité na míru těm, kteří při svých cestách častěji jezdí s přívěsným vozíkem či např. s karavanem na dovolenou. Varianta asistencí s názvem Souprava poskytuje pomoc jak pro tažné, tak tažené vozidlo.
U koho si autopojištění sjednat? Pokud si nejste jistí a hodláte si pročítat všechny možné nabídky, nedávejte jen na finální cenu. Jsou i další důležitá kritéria. Řeč je o doplňkových službách, mezi něž patří například zmíněné asistenční služby či přímá likvidace. Právě rychlost likvidace je podstatná.
Generali Česká doporučuje také havarijní pojištění, které poskytuje ochranu nejen, pokud s vozidlem nabouráte, ale i v případě krádeží, živelních škod či vandalismu. Havarijní pojištění má smysl i pro starší vozy (nabízí se pro ně speciální cenově příznivá varianta). Zájem zlodějů totiž v posledních letech míří právě na ně, a to zejména kvůli náhradním dílům.
„Pro mnoho řidičů je při výběru povinného ručení stále tím nejdůležitějším cena. Ta by ale neměla být hlavním rozhodovacím kritériem. Doporučujeme zamyslet se nad tím, co všechno za své peníze v rámci povinného ručení dostanete. Nejnižší cena totiž bývá obvykle vyvážena nízkými pojistnými limity, omezeným rozsahem asistenčních služeb a otázkou je pak také rychlost a kvalita likvidace škod,“ upozorňuje Hrdlička.
Pojistné limity jsou klíčové pro to, aby povinné ručení v případě potřeby skutečně pomohlo. Minimální zákonem stanovený limit pro povinné ručení je 35 milionů korun pro škody na majetku a 35 milionů korun na každého zraněného nebo usmrceného člověka. „Jakkoliv se nám to může zdát jako astronomická částka, nemusí stačit. Za nehodami z běžného provozu často zůstávají škody v řádech desítek milionů korun, pro něž nebude minimální zákonný pětatřicetimilionový limit dostatečnou ochranou. S příchodem nového občanského zákoníku je výše pojistných limitů důležitější než kdy jindy. Dochází totiž ke skokovému nárůstu výše plnění u újmy na zdraví a dalších nároků poškozených,“ zdůrazňuje Hrdlička se slovy, že doporučuje sjednat si limit ve výši ideálně 100 milionů korun a více. Za vyšší limity se přitom nepřiplácí žádné horentní sumy.
Pořád se vám to zdá příliš? Podívejme se do praxe, kdy došlo k nehodě osobního automobilu s motocyklem. Na něm jeli dva mladíci, kteří utrpěli vážná poranění hlavy s trvalými následky. Náklady na pojistná plnění přesáhla 105 milionů korun. V případě této nehody bude pojišťovna oběma poškozeným hradit po zbytek jejich života kromě jiného bolestné, ztížení společenského uplatnění, náklady na osobní péči, úhradu za ušlý výdělek a náklady na rehabilitaci, lázně a další speciální zdravotní pomůcky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.