čtvrtek 26. listopadu 2020 Artur

Inspekce si posvítila na pochybný e-shop. Nabízené zboží si zákazníci pouze pronajímali

Stotisícovou pokutu vyfasovala od České obchodní inspekce budějcká společnost Turbado.cz, která provozuje e-shop Czechcom.cz. Podle inspektorů e-shop zákazníkům při nákupu zatajoval fakt, že si výrobek pronajímají. Dnes už pochybný e-shop nefunguje a na kontaktní telefonní číslo se nelze dovolat.

„Internetový obchod neuvedl před tím, než spotřebitel vložil do nákupního košíku zboží, v našem případě konkrétně elektrokoloběžku v ceně 11 866 korun, a než vyplnil kontaktní údaje, podstatnou informaci, že využitím jí nabízené služby „Genius zdarma“, což je prodloužení záruky na 27 měsíců, dochází automaticky k pronájmu výrobku, nikoli k jeho zakoupení. To znamená, že spotřebitel si výrobek pronajímá, ale nekupuje,“ shrnul mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Provozovatele e-shopu se redakce Drbny marně snažila kontaktovat. Webové stránky e-shopu i provozovatele jsou nyní mimo provoz. Zákazníci se dozví strohou informaci, že činnost e-shopu Czechcom.cz je momentálně pozastavena. „Dosud nevyřízené objednávky budou stornovány. V případě předem zaplacených objednávek bude platba vrácena co nejdříve to bude možné. Děkujeme za pochopení a všem se omlouváme za způsobené komplikace,“ píše se na webu.

Nepříliš pozitivní hodnocení má e-shop také v recenzích. „Dne 6. listopadu jsem objednala z tohoto e-shopu mobil. Na webu bylo uvedeno, že je skladem a že ho budu mít doma do 12. listopadu. Ihned přišlo mailové potvrzení, že zboží "bude dodáno v lhůtě, kterou jsme vám nabídli během objednávky". V pondělí 9. listopadu přišel další mail s tím, že objednávka se vyřizuje, ale že "Doba dodání uvedená na webu zobrazuje pouze plánovanou dobu dodání v aktuální situaci. Bohužel kvůli epidemii COVID je možné zpoždění dodávky, které může trvat 2–4 pracovní dny. Před dodáním vás budeme podrobněji písemně informovat a po expedici Vámi objednaného zboží obdržíte e-mailem sledovací číslo zásilky." Protože se další dny stále nic nedělo, pokoušela jsem se několikrát dovolat na zákaznickou linku. Marně. Dnes je 12. listopadu. Nedorazilo ani zboží, ani mail se stavem objednávky, nebo snad sledovací číslo zásilky. Webové stránky jim pro jistotu přestaly fungovat a na Heurece záhadně zmizeli ze seznamu obchodů, které požadovaný mobil mají. Štěstí, že jsem nezaplatila předem. Vřele nedoporučuji,“ píše jedna ze zákaznic Fabiena Baráková.

S podněty upozorňujícími na pochybné praktiky e-shopu se na inspekci obrátila řada zákazníků. „Klienti e-shopu se na nás obraceli ve velkém. Doporučujeme jim bránit se soudně. Informace získají také na naší poradenské lince,“ dodal Fröhlich.

Statisícová pokuta pro firmu se slovenským jednatelem je nejvyšší sankcí udělenou inspekcí e-shopům v třetím čtvrtletí letošního roku. Ve stejném období nabylo právní moci 169 pokut v celkové výši 1,3 milionu korun. V Jihočeském kraji inspektoři zkontrolovali 16 e-shopů, porušení zákona se týkalo každého druhého.

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto pixabay.com

Štítky České Budějovice, ČOI, e-shop, pokuta

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.