Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekNeděle, 15. srpna 2021, 13:00
Být tak trochu psychologem, umět komunikovat s lidmi a především: nebát se výzev a náročných úkolů. S předpoklady pro to stát se dobrým projektovým manažerem se podle Jana Kadeřábka z budějovického Bosche lidé už rodí. Jeden z nejžádanějších zaměstnavatelů v kraji hledá projektové manažery prakticky nepřetržitě. Šanci přitom dává vlastním šikovným zaměstnancům i uchazečům zvenčí.
Již třetí dekádu působí na jihu Čech jedna z nejvýznamnějších průmyslových společností na světě Robert Bosch. Během let pak českobudějovická pobočka přerostla z regionálního závodu do pozice významného výrobního a výzkumného článku světového koncernu.
Češi se osvědčili. A to nejen z hlediska výrobní efektivity, ale i vysokou profesionalitou v oblasti vývoje. „Vývojovým aktivitám se u nás daří. Vedení společnosti vidí potenciál našich šikovných a zkušených pracovníků, kteří mají firmě co nabídnout i na globální úrovni,” říká Jan Bočkay, jeden z vedoucích pracovníků vývojového centra společnosti.
Během následujících let vyrostl v průmyslové zóně na okraji města rozlehlý areál s nejmodernějším vybavením a infrastrukturou na globální úrovni, včetně nového vývojového centra za zhruba 850 milionů korun. Práci v něm našlo šest stovek vývojářů a do budoucna bude růst vývojového centra pokračovat. Atraktivní zaměstnavatel proto hledá nové talenty.
Chceme tvoji hlavu je název nové kampaně Bosch na nábor nových posil do vývojového centra
Platí to i pro pozice projektových manažerů, kteří mají ve vývojovém R&D centru početné zastoupení. „V Českých Budějovicích existuje celá řada pozic a funkcí. Projektoví manažeři fungují jako jejich koordinátoři. Především mají na starost dohled nad úspěšným vývojem produktu,” vysvětluje projektový manažer Jan Kadeřábek.
Práce projektového manažera v Bosch tak podle Kadeřábka vyžaduje znalost všech procesů, které provází vývoj nového produktu: od stanovení konceptu přes testování a validaci až k uvedení do výroby.
Právě potřeba znalosti vývojových procesů by mohla pro spoustu uchazečů mimo firemní struktury Bosch působit jako nepřekonatelná překážka. Opak však může být pravdou.
„Lidé se zkušenostmi z R&D centra mají samozřejmě výhodu ve znalosti prostředí. Primární však pro uchazeče je, aby v sobě měl vlastnosti a charakterové prvky, které jsou vlastní dobrým projektovým manažerům,” říká Kadeřábek.
Tou hlavní vlastností podle Kadeřábka je schopnost postavit se výzvám. „Hledáme lidi, kteří mají silnou vnitřní touhu najít řešení každého problému,” popisuje. „Vrozenou schopnost poradit si. Nepřestat, dokud nenajde způsob, jak problém vyřešit a poté uvést do praxe,” říká Kadeřábek.
Podle něj dobrý projektový manažer nemusí problémy milovat. Stačí, aby je uměl dotáhnout do konce. „Pokud člověku nevadí práce pod tlakem a zároveň ho naplňuje zdolávání překážek, najde práci snů,” dodává s úsměvem.
K práci projektového manažera je nezbytná i pokročilá úroveň komunikačních a prezentačních schopností. „Vývoj produktu je od počátku týmovou prací. Projektový manažer je hlavní koordinační a hybnou silou mezi jednotlivými složkami vývoje. Dobré komunikační dovednosti a schopnost přesného vyjádření jsou stejně důležité, jako samotný tah na branku,” vysvětluje.
K práci v týmu se pak přirozeně váže i potřeba vzájemné empatie. „Projekťák musí být tak trošku psycholog. I sebelepší vývojář někdy nemá svůj den. Vedoucí pracovník by takové situace měl poznat a ke kolegovi podle toho přistupovat,” doplňuje zkušený manažer.
Jak Kadeřábek přiznává, nároky na dobrého projektového manažera jsou poměrně vysoké. Bosch však umí kvalitu ocenit. „Co se týče zázemí, kolektivu, pracovního prostředí a mzdového ohodnocení, pracovní podmínky jsou tu opravdu vynikající,” prohlašuje.
V Boschi pracuje devátým rokem, z toho pět let strávil ve Spojených státech amerických. „Byla to náročná a zároveň nesmírně přínosná zkušenost,” hodnotí. Právě možnost vycestovat a najít si v rámci Bosch kvalifikovanou práci na druhé straně světa považuje společně s propracovaným systémem kariérního růstu za jeden z nejvýraznějších pracovních benefitů.
„Pokud člověk, projeví zájem a potenciál, má pro něj Bosch perfektně nastavený transparentní systém kariérního růstu,” popisuje Kadeřábek.
Jeho slova potvrzuje i vedoucí HR oddělení Barbora Schelová. „Našim cílem je vytvoření co nejlepších podmínek k seberozvoji zaměstnanců. Chceme po lidech ten nejlepší výkon a náležitě je za to odměnit,” dodává.
To ostatně pociťuje i Kadeřábek. „Nepřemýšlím o změně práce. Bosch mi dává vše, co potřebuji,” říká přesvědčeně. „A kdybych někdy přeci jen dostal pocit, že potřebuji změnu, dveře do světa mám díky firmě otevřené,” uzavírá s úsměvem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.