Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekÚterý, 22. listopadu 2022, 13:01
Nabídnout pomocnou ruku všem, kteří ji v nemoci nebo ve stáří potřebují a jejich blízkým, jež by se o své milované rádi starali, ale není v jejich silách to plně zvládnout. Takové je poslání Agentury domácí péče Alice, kterou zřizuje Oblastní spolek Českého Červeného kříže České Budějovice. Sociální pracovnice a pracovnice přímé péče tak dojíždí za klienty domů a pomáhají jim s každodenní péčí o zdraví i domácnost. O pomoc si mohou požádat senioři, lidé s různými zdravotními problémy či postižením nebo jejich blízcí. Na pečovatelské služby lze navíc čerpat příspěvky od státu.
Agenturu domácí péče Alice provozuje v krajském městě a přilehlých obcích Úřad Oblastního spolku Českého Červeného kříže České Budějovice. Funguje jako terénní sociální služba, pracovníci Alice tak za klienty dojíždí domů. „V prostředí, které lidé znají a mají rádi, se tělesný i duševní stav pacientů prokazatelně rychle zlepšuje,” vysvětluje na úvod ředitel Úřadu Oblastního spolku Českého červeného kříže České Budějovice Mgr. Martin Hrneček.
Alice poskytuje pomoc lidem, kteří potřebují jak neustálou zdravotní, tak dočasnou pomocnou péči. „Naše služby jsou komplexní a rozdělené na pečovatelskou a ošetřovatelskou službu. V případě pečovatelské služby si klient určí míru naší asistence podle vlastní potřeby, u ošetřovatelské služby rozhoduje o rozsahu péče lékař,” vysvětluje Hrneček.
Na pečovatelskou službu se přitom může obrátit každý dospělý člověk, jeho příbuzný či opatrovník. „Většinu našich klientů tvoří senioři, pomáháme však i lidem s různými druhy fyzických handicapů, neslyšícím, nevidomým apod.,” doplňuje koordinátorka ADP Alice Marta Průša Sovová.
Častými klienty Alice jsou například senioři, kteří s věkem ztrácí schopnost mobility a jejich blízcí jim nemohou být neustále na blízku. „Pro příbuzné, kteří chodí do práce a starají se o děti, je často už za hranicí možností každý den na několik hodin dojíždět za babičkou. Přesně pro tyto případy jsme tu my,” říká Průša Sovová.
Jak často má sociální pracovník či pracovnice za pomocí dojíždět, si přitom určuje sám klient. „Může jít o jednotky hodin denně, několikrát do týdne či nepravidelně. Například z důvodu onemocnění jiné pečující osoby v rodině,” popisuje koordinátorka. „Není problém ani časem službu rozšířit nebo ji naopak díky novým okolnostem zcela zrušit,” dodává.
Klienti (či jejich opatrující blízcí) si zároveň určují i činnosti, se kterými by měla sociální služba pomáhat. Patří mezi ně pomoc s péčí o domácnost (praní, uklízení, zajištění nákupu), s osobní a zdravotní hygienou (asistence při koupání, péče o vlasy, pomoc při použití toalety, pomoc na vozík, oblekání, ukládání do postele) či doprovod k lékaři, do školy nebo na úřad.
Pečovatelskou službu platí sami klienti, hrazen je však pouze jen čas strávený při pomoci. „Používáme čtečky, které zaznamenají přesný čas strávený u klienta a ten je mu podle ceníku účtován,” vysvětluje koordinátorka.
Na pečovatelskou službu je přitom možné čerpat státní příspěvek. Jeho výše závisí na stanoveném stupni invalidity klienta. U prvního stupně jde měsíčně o 880 korun, u druhého o 4400 korun, u třetího 12 800 a u čtvrtého stupně invalidity 19 200 korun.
Spolu s terénní pečovatelskou službou nabízí ADP Alice také službu ošetřovatelskou. „Domácí zdravotní péče je určena pacientům, kteří například z důvodu špatné mobility nejsou schopni navštěvovat zdravotnické zařízení,” vysvětluje Hrneček.
Za klienty v tomto případě dojíždí pracovnice se zdravotnickým vzděláním a klientům pomáhají s aplikací léků, provádí základní ošetření, věnují se rehablitiaci apod. Zdravotní službu poskytuje organizace na základě poukazu od ošetřujícího lékaře a je plně hrazena pojišťovnou. „Jsme smluvním partnerem všech pojišťoven, klienti však musí mít bydliště na území Českých Budějovic a přilehlých obcí,” doplňuje ředitel.
Zároveň však upozorňuje, že je třeba rozlišovat, k čemu jsou pečovatelské či zdravotní služby určeny. „Klienti vyžadující celodenní nepřetržitou péči potřebují službu asistenční. K té my oprávněni nejsme,” vysvětluje Hrneček.
Vše potřebné se přitom probírá na první návštěvě sociálního pracovníka u klienta doma. „Stačí napsat či zavolat, na první schůzce se sociální pracovník seznámí s klientem a jeho potřebami , domluví se na rozsahu potřebné péče a předá mu na sebe kontakt,” popisuje.
Všechny další potřebné informace o službách Agentury domácí péče Alice najdou lidé na webových stránkách. „Neváhejte se nás případně na cokoliv zeptat. Jsme tu, abychom vám pomohli,” uzavírá ředitel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.