Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekÚterý, 21. prosince 2021, 17:09
Hodně dlouho byly popelkami, které stály v koutě za brandovým zbožím. Bylo na ně pohlíženo trochu jako na nutné zlo. Doba se ovšem změnila a všechny významné řetězce zjišťují, že tyto popelky patří na výsluní. O kom je řeč? O privátních značkách.
Privátní značky jsou definovány jako výrobky a služby, které vytváří výrobce pro jinou společnost, jež je nabízí pod svou značkou. Tato společnost může tedy dohlížet na veškeré fáze vzniku daného produktu. Výrobce se naopak vzdává své identity ve prospěch obchodní společnosti.
Když to hodně zjednodušíme, není tedy důležitý výrobce, ale to, jaké parametry si nastaví obchodník. On rozhoduje o složení, cenové hladině a dalších ukazatelích. Ručí za to svým jménem.
Privátní značky jsou tedy pro každého obchodníka velice důležitým nástrojem, který mu umožňuje odlišit se od konkurence, zhodnotit image vlastní firmy, a hlavně zlepšit loajalitu zákazníků.
Zatímco brandový jogurt si zákazník může koupit i u konkurence, jogurt Ranko najde jen v prodejnách COOP. Jde tedy o to, aby mu více chutnal, byl za přijatelnější cenu, z kvalitních surovin. Aby mu jej personál prodejen aktivněji nabízel. Pak se pro něj bude do prodejen COOP stále vracet.
Privátní značky COOP
Už od roku 1993 nabízí maloobchodní síť COOP privátní značky, které se zaměřuj na kvalitu a dostupnou cenu. Jedná se o výrobky od prověřených výrobců, které Coop nabízí pod vlastní značkou, rozdělenou do několika řad. Všechny procházejí už několik měsíců důkladným prověřováním, ale i obměnou a převlékáním do nových obalů. „Cíl je jasný. Nabídnout zákazníkům opravdu jen to nejkvalitnější. To, co odpovídá aktuální poptávce, co respektuje zdravý životní styl i životní prostředí, co krásně vypadá, skvěle chutná a neničí peněženku,“ vysvětluje Vladimír Gergely, obchodní ředitel Jednota, s. d. České Budějovice.
Zákazníci navíc získávají za nákup těchto značek v supermarketech Terno a na prodejnách Trefa dvakrát více bodů na svou zákaznickou kartu.
První, z řady tří privátních značek, je COOP Premium. Jak už samotný název napovídá, jde o prémiové zboží nejvyšší evropské kvality, které je ale nabízeno za přijatelnou cenu. Najdeme v ní řadu masných, rybích a zeleninových výrobků, výběrové džemy, kvalitní semolinové těstoviny, vybranou kávu i voňavé cappuccino.
Další řadou je COOP Quality Standard s garancí kvality od českých výrobců. Určena je pro zákazníky, kteří upřednostňují kvalitní a známé značky výrobků, a přitom chtějí nakoupit cenově výhodně. Podle účelu, ke kterému tyto výrobky slouží, jsou rozděleny do dalších 21 značek jako je Babyland, Clean, Fortel, Křupeto a další.
Základní hodnotou této řady je kontrolovaná kvalita za příznivou cenu. „Spolupráce s výrobci a dodavateli při vývoji a výrobě těchto výrobků nám umožňuje pružně reagovat na požadavky našich zákazníků. Podle účelu, ke kterému tyto výrobky slouží, jsou rozděleny do dalších kategorií,“ popisuje Gergely.
Značka Klasik je základní řadou, která zahrnuje zhruba 90 výrobků běžné denní potřeby. Najdeme zde jak základní potraviny od mouky, těstovin nebo rýže, až po běžné drogistické výrobky jako toaletní papír, kosmetické kapesníky nebo prací prášek. Určeny jsou pro ty, kteří hledají zboží za nejnižší možnou cenu.
„Jedná se o ekonomickou diskontní řadu základních výrobků. Není vždy nutné, aby základní výrobky byly pro naše zákazníky cenově náročné. Prioritou této řady je dosažení co nejnižší ceny při dosažení standardní přijatelné kvality,“ vysvětluje Gergely.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.