Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 23. května 2022, 16:34
Organizace ŽIVOT 90 nabízí seniorům v Českých Budějovicích službu tísňové péče NADOSAH. Ta díky speciálnímu zařízení zajišťuje vzdálenou hlasovou komunikaci s dispečinkem a včasnou pomoc v případě pádu nebo náhlého zhoršení zdravotního stavu.
Péče o stárnoucího rodiče či jinou blízkou osobu patří mezi náročnější životní období téměř každého z nás. Naštěstí existují sociální služby, které s péčí dokáží pomoci. Jednou z nich je služba NADOSAH, tísňová péče ŽIVOTa 90. Tato služba je určena všem lidem, kteří chtějí i v pokročilém věku žít ve svém domácím prostředí a cítit se tam v bezpečí.
Klienti a klientky služby NADOSAH mají u sebe doma tři zařízení – vodotěsné tlačítko pro stisknutí v případě nouze, dále zařízení, které umožňuje obousměrnou hlasitou komunikaci s dispečinkem, a čidlo, které v případě, kdy delší dobu nezaznamená pohyb v bytě, samo vyšle signál na dispečink.
Jakmile senior stiskne tlačítko, nebo čidlo upozorní dispečink, pracovníci služby se přes hlasové zařízení v bytě spojí s klientem, aby zmapovali situaci a podle individuálního plánu zajistí pomoc.
„Někteří senioři si přejí nejdříve kontaktovat rodinu nebo sousedy, jiní zase preferují pomoc rovnou od naší smluvní výjezdové služby, která má navíc k dispozici klíče od od bytu, aby se v případě krizové situace pracovníci výjezdové služby dostali co nejdříve dovnitř bez nutnosti poškodit dveře,“ vysvětluje Lenka Víznerová, vedoucí tísňové péče NADOSAH.
„V situacích, kdy je senior v ohrožení života, ihned zajišťujeme pomoc záchranné zdravotní služby. Díky tomu, že jsme s klienty v pravidelném kontaktu, můžeme záchranářům poskytnout i další informace včetně zdravotního stavu,“ dodává.
Paní Ireně je 90 let, žije sama v garsonce v Českých Budějovicích. Několikrát do týdne využívá kvůli nákupům pomoc pečovatelské služby, jinak vše zvládá sama. V poslední době se jí ale zhoršil zdravotní stav, hůře vidí, a i z toho důvodu již několikrát upadla a nedokázala sama vstát. Naštěstí ji vždy včas našla pečovatelka, ale hrozilo, že se při některém z pádů zraní nebo upadne v noci či o víkendu, kdy za ní pečovatelka nedochází. Sociální pracovnice jí proto doporučila službu NADOSAH, která funguje nonstop.
Pracovnice služby NADOSAH paní Irenu navštívila, zjistila její očekávání a vysvětlila fungování služby. Společně se pak domluvily na jejím zavedení. Paní se také rozhodla využít možnosti uložení klíčů od bytu pro případné krizové výjezdy. Protože se někdy cítí osaměle a je ráda za každé popovídání, uvítala i pravidelné obvolávání, které je samozřejmou součástí služby.
Po několika týdnech od zavedení služby stiskla paní Irena tlačítko na náramku a tím se do několika sekund spojila s dispečinkem. Ze zařízení na zdi v bytě se ozvala pracovnice dispečinku a snažila se zjistit, co se stalo. Na dotazy operátorky ale paní Irena nereagovala a jen opakovaně volala „pomoc“!
Dle postupů nastavených v individuálním plánu péče pracovnice dispečinku kontaktovala smluvní dopravní zdravotní výjezdovou službu. Posádka ihned vyjela a do půl hodiny byla i s klíči u klientky. Na místě zjistili, že paní upadla v koupelně, byla pohmožděná a stěžovala si na bolest v boku. Přivolali proto záchrannou službu, která paní převezla na vyšetření do nemocnice.
„Na lince 155 jsme si pak ověřili, že si paní Irena při pádu naštěstí nic nezlomila a po týdnu bude propuštěna domů. Spojili jsme se proto s vnukem klientky, který za babičkou přijel a pomohl s rekonvalescencí,“ popisuje Lenka Víznerová.
Organizace ŽIVOT 90 aktuálně rozšiřuje kapacitu své služby NADOSAH a využívat ji tak mohou i další senioři, seniorky nebo lidé se zdravotním znevýhodněním.
Pro aktivní klienty je k dispozici i doplňková venkovní varianta služby, která je vybavena GPS s funkcí geofence (umožňuje upřesnění lokalizace klienta nebo upozornění na situaci, kdyby se klient příliš vzdálil od svého bydliště).
V současné době službu využívá ročně přes 1000 klientů a klientek z celé České republiky.
„V Českých Budějovicích působíme již 12 let, službu neustále inovujeme a v současné době disponujeme nejmodernějšími zařízeními. Navíc město přispívá na provoz služby a na měsíční platby každému klientovi 220 Kč,” uvádí Alena Bártíková, koordinátorka služby NADOSAH v Českých Budějovicích.
Více o službě na www.sluzbanadosah.cz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.