Počasí dnes3 °C, zítra11 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Firma GW Train Regio chce na šumavských lokálkách nasadit osm nových vlaků

Firma GW Train Regio by ráda nasadila na takzvaných šumavských lokálkách až osm modernizovaných vlaků Stadler RS1. Zatím tam jezdí ve zkušebním provozu tři. Nastálo by tam měly jezdit od léta. Firma pak bude jednat s Jihočeským krajem, zda jí navýší platby, protože vlaky mají větší spotřebu než dosavadní soupravy RegioSprinter.

Zkušební provoz vlaků Stadler RS1 skončí na šumavských lokálkách zřejmě v červnu. „Je to dražší a lepší technika, má podstatně vyšší spotřebu. Začátkem června začneme jednat s Jihočeským krajem jako objednavatelem dopravy, jak dál. Z pohledu cestujícího je markantní to, že tyto vlaky jsou lidově řečeno na měchách neboli na podvozcích, takže je to podstatně pohodlnější svezení, tišší jízda. Tolik to nedrncá, protože vlaky RegioSprintery mají podvozek rovnou na rámu, kdežto RS1 jsou odpružené," řekl generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar. V nových vlacích, jež jsou ekologičtější, je také lepší klimatizace.

Firma na podzim oznámila, že investuje přes 400 milionů korun do 16 těchto vlaků RS1 švýcarského výrobce Stadler. Osm by jich mělo jezdit v Pošumaví na Plzeňsku. Motorové vozy Stadler RS1 jezdily předtím, než je firma koupila, na lokálních tratích kolem Bodamského jezera na území Německa, Švýcarska a Rakouska. Jsou staré necelých 20 let.

Dopravu na šumavských lokálkách provozuje GW Train Regio od prosince 2017. Jsou to tratě České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary. Předtím zajišťovaly dopravu České dráhy (ČD). Jihočeský kraj zaplatí za služby GW Train Regio za 15 let 2,25 miliardy korun. Roční objem kilometrů je 1,3 milionu. Ve srovnání s ČD kraj podle svého staršího vyjádření ušetří 300 milionů Kč. GW Train tam nyní jezdí se 24 vlaky. Jihočeský kraj jí stejně jako jiným dopravcům doplatil 90 procent ztráty za loňské ceny nafty, jež byly výrazně vyšší než ty dané smluvně.

Firma provozuje regionální osobní železniční dopravu v Jihočeském, Karlovarském, Královéhradeckém, Moravskoslezském a Ústeckém kraji, také rychlíkovou linku R25 Plzeň – Most. Od konce roku 2023 bude zajišťovat i osobní dopravu v Pošumaví v Plzeňském kraji.

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto GW Train

Štítky železnice, firmy, Jihočeský kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Firma GW Train Regio chce na šumavských lokálkách nasadit osm nových vlaků  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.