S cílem snížit počet mimořádných událostí kácela Správa železnic v uplynulých měsících zeleň kolem tratí v České republice. Šlo především o vytipovaná riziková místa. Celkem se odstranil porost, který odpovídá téměř půl milionu vzrostlých stromů. Pokácené dřeviny se využijí jako palivové dřevo nebo dřevní štěpka.
Práce kolem železničních tratí probíhaly v obdobím vegetačního klidu, tedy od listopadu do konce března. Správa železnic vytipovala místa, kde nejčastěji řešila mimořádné události. Jde zejména o stromy, které v důsledku silných bouřek a vichřic padají na tratě. Podle tiskového mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy jde většinou o zdravé stromy, a proto je nutné provádět preventivní kácení.
„S cílem snížit počet mimořádných událostí způsobených pádem stromů na tratě jsme přistoupili k intenzivnějšímu a také cílenějšímu kácení potenciálně nebezpečných dřevin. Vytipovali jsme rizikové úseky, na které jsme se zaměřili,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Na jihu Čech šlo o několik míst u trati České Budějovice – České Velenice (Hluboká u Borovan, Vyšné, České Velenice) a některé úseky trati z Českých Budějovic do Horního Dvořiště (Kamenný Újezd, Trojany u Dolního Dvořiště).
Kácelo se i u tratí u Protivína, Heřmaně, Vlkova nad Lužnicí nebo na Šumav ě u Stožce. „Odstraňování dřevin se realizovalo i podél regionálních tratí, v lokalitách Lnáře a Blanice,“ dodal Gavenda. V další etapě se podle něj bude kácet podél 4. koridoru u Hosína, Chotýčan nebo přímo ve Strakonicích.
Za uplynulých pět měsíců Správa železnic pokácela porost, který v přepočtu na stromy odpovídá 489 826 vzrostlých stromů. Náklady přesáhly 260 milionů korun. Odstraněný porost se pak využije jako palivové dřevo nebo se z něj vyrobí dřevní štěpka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.