Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 8. listopadu 2023, 17:04
Retail parky jsou v posledních letech zákaznicky velmi vyhledávanou alternativou velkých nákupních center. Jejich výhoda je nejen ve složení obchodů, které daná lokalita potřebuje, ale také v efektivitě a časové úspoře během každého nákupu. V jižních Čechách jich developerská společnost PORTIN budějčáka Jindřicha Kukačky chystá několik. Nejbližší otevření čeká retail park u Lišova, v Třeboni, Vimperku nebo u dálnice D3.
„Kouzlem retail parků je, že je můžete rozkouskovat podle toho, jak chcete. Jde o jednopodlažní objekt halového typu, který nabízí jednak efektivitu, ale také časovou a energetickou úsporu,“ vysvětluje Jindřich Kukačka, jednatel společnosti PORTIN, která se jako jedna z mála skupin v Česku na stavbu retail parků specializuje.
Lokality, kde retail parky většinou vznikají, jsou na periferiích měst. Důvodem je podle Kukačky chybějící občanská vybavenost, se kterou se tato místa často potýkají. Jejich výhodou je také to, že tady stavby mohou vzniknout v relativně krátkém časovém horizontu. „Obce mají většinou územní plány, které stavbu retail parků dovolují. Bývá tam povinnost od obcí zajistit požadovanou infrastrukturu, např. křižovatku z velké dopravní tepny, a také cyklostezki ideálně s chodníkem,“ popisuje Kukačka.
To vše je podle něj potřeba k tomu, aby retail park splňoval základní potřeby lidí. „Velmi často tady totiž chcete nakoupit například po cestě z práce. Chcete zastavit v obchodě, vzít co potřebujete a hned zpátky naskočit do pomalu ještě nastartovaného auta. Nechcete se zdržovat popojížděním po městě,“ doplňuje s nadsázkou jednatel společnosti.
Důležitým faktorem je také výběr obchodů, které v retail parku budou. Kukačka upozorňuje na to, že je důležité znát dané místo, a tedy potřeby lidí, kteří v ní žijí. Základem jsou proto vždy potraviny, drogerie nebo lékárna. „V případě, že jde o větší stavbu, můžeme si dovolit přidat například domácí potřeby, potřeby pro mazlíčky, prodejny s nábytkem, zahradní techniku, myčku aut nebo čerpací stanice. V tomto směru nám často pomáhají také samotné obce, které udělají mezi obyvateli anketu a my z ní získáme informace, na které můžeme reagovat,“ vysvětluje.
Síť retail parků se v České republice kvůli jejich oblíbenosti a praktičnosti rozšiřuje. Jen na jihu Čech má společnost velké plány. Kromě výstavby v Protivíně nebo Vimperku chystá nové stavby poblíž dálnice D3 nebo u Lišova. „Tady vyroste menší retail park s potravinami, drogerií, bistrem a tabákem. Ta lokalita je na to ideální. Stavět začínáme právě v těchto dnech,“ usmívá se Kukačka. A na otevření nebudou muset lidé čekat dlouho, naplánováno je už na červen 2024.
Na konci roku 2025 se potom otevře o poznání větší retail park u Hodějovic u dálnice D3. Ten nabídne kromě potravin Billa, dm drogerii a čerpací stanici Benzina, a také fast food McDonald’s nebo značku Sinsay. V roce 2025 je pak v plánu otevřít i rozsáhlý retail park ve Vimperku.
Jako jedna z mála firem, která se v Česku budování retail parků aktivně věnuje, patří PORTIN mezi ty nejúspěšnější. Necelých 70 procent jich u nás staví právě společnost Jindřicha Kukačky a Jiřího Kadlece. „Z projektu, který začínal na dvou lidech, jsme to nyní rozšířili na firmu, která spoluvlastní například i stavební společnost Welkin vedenou naším dobrým kamarádem a parťákem Michalem Weinrebem. Díky tomu si vše sami projektujeme a vyřizujeme, ale i stavíme. A to je něco, co nás opravdu posunulo dál,“ uvádí Jindřich Kukačka.
Velkým plusem byl podle něj v posledních letech také krok, díky kterému mohli nakoupit pozemky, na kterých plánovali novou výstavbu. Jednalo se o prodej velkého balíčku portfolia společnosti, který vygeneroval vysokou equitu, díky které mohli následně mohutně investovat. „Umožnilo nám to projektovat a vše připravovat na vlastním. Vyhnuli jsme se tak stresu a případným komplikacím,“ dodává.
Ke všemu ale přistupují s pokorou. „Bereme to vše také jako velký závazek. Pokud dostaneme důvěru, že máme vybudovat další retail park, chceme, aby byli klient i lidé spokojení. V rámci našich realizací nezůstávají nedokonané závazky. Snažíme se, aby naše reference a reputace byly dobré,“ uzavírá Jindřich Kukačka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.