Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
Máte v hlavě nápad a říkáte si, že by z něj možná jednou něco mohlo být? Soutěž JihoCzech, která letos vstupuje do svého osmého ročníku, ukazuje, že právě takové myšlenky stojí za pozornost. Stačí udělat první krok a ten může změnit úplně všechno.
Každý rok se do soutěže přihlásí desítky lidí, kteří chtějí svůj nápad posunout dál. A nejsou to jen technologické startupy. Výherci minulých ročníků ukazují, že cesta může vést různými směry. Tým Herbavita CZ rozvíjí výrobu doplňkových krmiv pro hospodářská zvířata. HackFood přišel s vlastnoručně vyráběnými obohacenými medy. A BoxMaster buduje síť výdejních boxů pro lokální potraviny, tzv. foodhuby. Výrazným příkladem je i projekt Windtherapy, který pomáhá lidem s tělesnými obtížemi pomocí terapie ve větrném tunelu.
„Workshopový program nám pomohl ujasnit si potenciál našeho nápadu. Díky mentoringu a kontaktům jsme začali budovat vlastní distribuční síť,“ říká Václav Říha z BoxMasteru. Jeho tým zaujal nejen ve finále soutěže JihoCzech, ale následně uspěl také v mezinárodní soutěži v rakouském Linci.
Soutěž nápadů JihoCzech pořádá Jihočeský vědeckotechnický park. Je určena pro každého, kdo má chuť proměnit nápad v reálný projekt. Cílem není jen vybrat vítěze, ale hlavně pomoct lidem najít cestu k podnikání, srozumitelně si pojmenovat svůj záměr a rozhodnout se, co s ním dál.
„Co podle mě účastníkům dává nejvíc? Možnost, aby si v bezpečném prostředí sami vyzkoušeli, co obnáší začít něco budovat. Pomůžeme jim to rozebrat, domyslet, zformulovat. A pak už jsou jen dvě cesty. Buď to dál rozvíjejí, nebo to nechají být. Ale každopádně si to zkusí,“ říká Lenka Chrobočková, ředitelka JVTP.
Součástí soutěže je série workshopů, mentoring s experty i závěrečná prezentace. Celý program je postavený tak, aby si účastník ujasnil, jestli má jeho nápad reálný potenciál. A pokud ano, aby ho co nejdřív začal proměňovat ve skutečnost.
„Na soutěži mě nejvíc těší, když někdo přijde s trochu nejasnou myšlenkou a po pár týdnech už o svém projektu mluví sebevědomě, srozumitelně a ví, co chce. Sleduji tyto přeměny zblízka už několik let a pořád mě to baví,“ říká Jana Moravcová, která soutěž dlouhodobě spolupořádá.
Letos se mohou zájemci hlásit až do 15. září. Přihláška je jednoduchá. Není potřeba mít hotový byznysplán ani tým. Soutěž je otevřená všem, kdo mají nápad a chuť s ním něco udělat. Ať jste student, zaměstnanec, rodič na mateřské nebo senior, startovní čára je stejná.
„Na soutěži mě baví vidět tu chvíli, kdy si někdo uvědomí, že jeho nápad dává smysl a může začít hned. Že to není jen představa, ale něco, co jde krok po kroku proměnit v realitu,“ říká projektová manažerka Martina Panošová Hucková, která je do soutěže zapojená už druhým rokem.
Více informací, podmínky účasti i přihlášku najdete na webu jihoczech.cz.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám