Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Střední škola spojů a informatiky v Táboře pokrývá hlavní sektory současnosti

Střední škola spojů a informatiky v Táboře pokrývá v podstatě ty nejdynamičtější sektory současného světa, a to svět informačních technologií, dat a svět energetiky. "Snažíme se našim žákům ukázat, že je spousty technologií, elektronických nástrojů a pomůcek, které jim mohou v praxi pomoci, ale také, že je pořád potřeba mít poctivý základ, odborný background a kritické myšlení," říká ředitel školy Miroslav Candra.

Podrobné informace o Střední škole spojů a informatiky jsou na webových stránkách.

Pane řediteli, proč se vyplatí studovat právě Střední školu spojů a informatiky v Táboře?
Myslím, že hlavní síla naší školy spočívá v tom, že nabízíme studentům výjimečně zajímavý a moderní mix oborů. V podstatě pokrýváme ty nejdynamičtější sektory současného světa, a to svět informačních technologií, dat a svět energetiky. Na jedné straně poskytujeme maturitní vzdělání v moderních oborech, kterými jsou Mechanik elektrotechnik, Informační technologie a neméně zajímavý obor telekomunikací. Na straně druhé nabízíme tříleté učební obory, které jsou pro fungování dnešního světa také nezbytné, jako jsou Elektrikář – silnoproud a Spojový mechanik. To, co všechny tyto obory spojuje, je jejich relevance. Všechny jsou moderní, všechny jsou zajímavé a především všechny nabízejí absolventům téměř stoprocentní jistotu vynikajícího uplatnění.

Můžete, prosím, podrobněj popsat, co škola studentům nabízí a jaké má priority?
Dovolte mi začít možná trochu netradičně od konce, tedy od našich priorit. Právě ty totiž definují vše, co děláme a kam směřujeme. Naší naprosto klíčovou prioritou je poskytovat kvalitní a moderní vzdělání. Nechceme jen takzvaně „odučit“ předepsané osnovy. Chceme, aby naši studenti co nejvíce do hloubky rozuměli technologiím, které dnes hýbou světem, a byli na ně připraveni.

Druhou neméně důležitou prioritou je individuální rozvoj talentu. Nejsme a nechceme být anonymní továrna na absolventy. Jsme škola, která si aktivně všímá silných stránek každého studenta a dává mu prostor je rozvíjet, ať už je to v našich laboratořích, programátorských kroužcích nebo odborných dílnách. A to vše směřuje k třetí a velmi důležité prioritě, zajistit našim absolventům co nejlepší startovní pozici na trhu práce a případně úspěšné navázání vysokoškolským studiem. 

Nabízíme špičkově vybavené odborné učebny, dílny a laboratoře. Klíčové je pro nás partnerství s renomovanými firmami. Pro žáky to v praxi znamená pravidelné stáže, kontakty s odborníky z praxe, kteří u nás také přednášejí a participaci na firemních zakázkách. Naším cílem je být synonymem pro nejkvalitnější technické vzdělávání. Směřujeme k tomu být školou, která nejenže reaguje na aktuální trendy a požadavky trhu práce, ale která je aktivně spoluvytváří. Chceme být regionálním centrem odbornosti, kam si firmy chodí pro ty nejlepší zaměstnance a kam rodiče posílají své děti s naprostou důvěrou, že jim dáváme tu nejlepší možnou přípravu pro budoucnost.

"Kdybych měl jmenovat jeden obor, tak to bude Mechanik elektrotechnik, což je čtyřletý maturitní obor kombinovaný s tříletým oborem Elektrikář – silnoproud. Znamená to, že ve třetím roce si žáci mohou, ale nemusí, udělat výuční list. Když pak po čtyrech letech zdárně složí maturitní zkoušku, mají výuční list (silnoproud) a současně maturitní vysvědčení (slaboproud)."

Jak jednotlivé obory reagují na nejnovější trendy v oblasti IT, digitalizaci nebo automatizaci? 
To je zásadní otázka. V oborech, jako jsou IT, telekomunikace a elektrotechnika, je stagnace vlastně totéž co krok zpět. Naší filozofií je proto nebýt pasivními pozorovateli, ale trendy aktivně vyhledávat a implementovat. Tím klíčovým mechanismem je již zmíněná intenzivní a úzká spolupráce s firmami. Jsou to oni, kdo nám dávají přímou zpětnou vazbu, jaké technologie právě nasazují, jaké dovednosti budou potřebovat za rok či za dva a kde vidí budoucnost, ať už mluvíme o automatizaci, digitalizaci procesů nebo kybernetické bezpečnosti. Tyto podněty z praxe pak pravidelně zapracováváme do našich školních vzdělávacích programů.

Jak se škola stará o své žáky, nabízíte také například nějaké benefity?
Největším benefitem je pode mého velmi přátelská atmosféra na škole. Nejsme obrovskou, anonymní školou, jsme spíše menší, a to se pozitivně odráží ve vztazích nejen mezi žáky, ale také ve vztahu žák a učitel. Chceme tady vytvořit atmosféru, aby se studenti nebáli za kýmkoliv z nás přijít, ať už potřebují poradit s učivem nebo řeší nějaký problém. Jinak se snažíme našim žákům nabídnout spoustu benefitů, máme partnerské školy, jezdíme na Erasmus, na výlety do Anglie, do Německa, například teď v prosinci jsme navštívili výrobní závod Porsche, máme lyžařské kurzy v Alpách, máme také vodácké kurzy. Snažíme se také podporovat individuální talent a nadání žáků. Máme žáky nadané na techniku, na sport a dokonce máme úspěšné žáky v recitačních soutěžích. Nadání je potřeba rozvíjet a dát mu prostor, aby vyniklo. Pro přespolní nabízíme pěkný internát, který má širokou nabídku volnočasových aktivit a sportovní vyžití.

Pane řediteli můžete krátce představit pedagogický sbor?
Podařilo se nám vytvořit tým, který je zdravě namíchaný, máme tady jak velmi zkušené učitele a mistry odborného výcviku, kteří jsou špičkami ve svém oboru, tak i mladší kolegy. Ti do výuky přinášejí novou energii a moderní pohled. Myslím, že se to skvěle doplňuje.

Z čeho se skládá přijímací řízení a jaké jsou vaše požadavky?
Přijímací řízení je u nás klasicky přes DIPSy. Jediné, co máme navíc, je to, že zohledňujeme prospěch z matematiky a češtiny na konci 8. ročníku a v pololetí 9. ročníku. Další podmínku, kterou máme, je zisk minimálně dvanácti bodů z Čj a současně minimálně dvanácti bodů z matematiky. Učební obory přijímací zkoušky nedělají, tam se řídíme prospěchem.

V dnešní době plné technologií je důležité jim správně rozumnět. Připravuje vaše škola studenty také na to, jak se ve složitém světě orientovat a pochopit ho?
Oproti jiným školám máme trochu výhodu v našem zaměření. Snažíme se o to, aby elektronické nástroje žáci využívali, ale také je vedeme ke kritickému myšlení. Vždy jim zdůrazňujeme, že to jsou skvělí pomocníci, ale musí mít odborný background a kritické myšlení, aby dokázali posoudit, zda údaje, které jim například AI generuje jsou relevantní a pravdivé. Snažíme se jim také ukázat, že je spoustu elektronických nástrojů a pomůcek, které jim mohou v praxi pomoci, ale také, že je pořád potřeba mít poctivý základ, aby to fungovalo.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Tábor, Střední škola spojů a informatiky, technologie, informační technologie, trend, Anglie, Německo, Porsche, Alpy

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.