Vlaky na jindřichohradecké úzkokolejce by mohly pravidelně jezdit od jara

Autoři | Foto JHMD

Vlaky na jindřichohradecké úzkokolejce by mohly jezdit v celé délce trati od jara. Šlo by o sezonní dopravu zaměřenou především na letní měsíce. Společnost Gepard Express, která zadlužený podnik Jindřichohradecké místní dráhy letos koupila, již opravila první ze tří parních lokomotiv.

„Rádi bychom obě tratě zprovoznili do jara. Co se týká pravidelné sezonní dopravy, bude záležet na objednatelích, zdali a co objednají. S oběma kraji (Jihočeským a Krajem Vysočina, kudy trať vede) dlouhodobě jednáme a snažíme se najít nejlepší model turistického provozu, který by splnil podmínky Státního fondu dopravní infrastruktury. Dlouhodobá shoda panuje na tom, že se bude jednat pouze o turistický provoz," uvedl majitel Albert Fikáček.

Vlaky na úzkokolejce v minulosti fungovaly také jako regionální doprava. Ale tuto službu už nabízet nebudou. Kraje vlaky nahradily autobusovými spoji. „Nepočítáme s tím, že bychom na tom něco měnili. Úzkokolejku pro regionální dopravní obslužnost využívat nehodláme," řekl jihočeský hejtman Martin Kuba (nezařazený).

Českobudějovický soud vyhlásil konkurz na zadlužené Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) na konci března. Podnik je v úpadku od podzimu 2022 a dluží skoro 350 milionů korun. Věřitelský výbor JHMD a následně i soud souhlasily letos v létě s prodejem společnosti firmě Gepard Express za 83 milionů korun.

Gepard Express si na nákup půjčil 20 milionů korun od města Jindřichův Hradec. Nyní radnici peníze vrátil. „Jsme rádi, že jsme mohli podpořit dobrou a smysluplnou věc. Od samého začátku jsme se snažili být maximálně nápomocni projektu, který má jasný cíl, a to obnovení provozu jindřichohradecké úzkokolejky," řekl jindřichohradecký starosta Michal Kozár (ANO).

JHMD loni získala povolení k provozu na tratích Nová Bystřice – Hůrky a Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou. Vlaky jezdily jen v úseku Nová Bystřice a Hůrky. Gepard Express nyní požádal drážní úřad o vypuštění omezující podmínky v osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy.

Úzkokolejka vede z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Provoz na novobystřické trati začal 1. listopadu 1897.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky správa, železnice, Jindřichův Hradec

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.