Před pár dny se objevila informace, že americké pivo BUD může být prodáváno na pultech prodejen vedle stejné značky piva českého Budvaru. Belgický pivovarnický koncern Anheuser-Busch InBev ochrannou známku sice získal, pro Budějovický Budvar se však nic nemění.
Tribunál Evropské unie v Lucemburku rozhodoval v soudním sporu, ve kterém se Budějovický Budvar, n.p. snažil svému konkurentovi zabránit zápisu ochranné známky Společenství BUD už v lednu, ale Anheuser-Busch registraci ochranných známek BUD v Evropské unii získal.
„Rozhodnutí však nijak nenarušuje naše obchodní aktivity. Náš konkurent tímto rozhodnutím nezískal ani žádné nové možnosti k expanzi - v podstatě zůstává zachován současný stav,“ uvedla v tiskové zprávě Helena Votřelová, právnička Budějovického Budvaru.
„Náš konkurent, stejně jako my, už registrované ochranné známky BUD v řadě zemí Evropy měl a pro značku BUD usiloval o takzvanou komunitární ochrannou známku, která sice platí po celé Evropské unii, staré registrace ale nevymazává. Není to tak, že by komunitární ochranná známka zrušila známky, které byly v jednotlivých státech již registrované,“ vysvětlil Budějcké Drbně mluvčí Budvaru Petr Samec.
„Od ledna však nenastala žádná změna, konkurent pouze o této skutečnosti informoval až nyní po čtyřech měsících a prezentuje ji jako velké vítězství. Z praktického hlediska se ale nemění vůbec nic. Do zemí, ve kterých máme registrované ochranné známky, budeme pivo BUD vyvážet i nadále,“ dodal Petr Samec.
Globální spory o ochranné známky BUDWEISER a její varianty trvají už od roku 1907, tedy již více než 100 let.
Budějovický Budvar je v nich zvláště v posledních letech vysoce úspěšný. V letech 2000 až 2011 bylo definitivně ukončeno 124 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budějovický Budvar vyhrál 88 případů a osm sporů skončilo smírem nebo remízou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Žádná známka těm jejich slivkám nepomůže. Na Budvárek nikdo nemá....