Česká železnice se může pochlubit historickým unikátem. Před 185 lety, 30. září 1828, byl zahájen provoz koněspřežné dráhy, která se stala první stavbou svého druhu v kontinentální Evropě. Dráha spojovala České Budějovice s rakouským Lincem a v plném provozu byla od roku 1832.
V roce 1836 byla prodloužena téměř na 200 kilometrů až k solným dolům u Gmundenu. K překonání 129 kilometrů mezi Budějovicemi a Lincem potřeboval osobní vlaky plných 14 hodin. Nákladním vlakům trvala cesta až tři dny. Nejčastěji přepravovaným zbožím byly sůl, dřevo a uhlí. V roce 1868 začala přestavba trati, která měla umožnit provoz parních lokomotiv, a poslední vlak tažený koňmi vyjel na trať 15. prosince 1870. V roce 1971 byla koněspřežka, nebo přesněji to, co z ní zůstalo, vyhlášena národní kulturní památkou.
Zdroj: ČTK
Foto: www.bujanov.cz
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Obávám se že je to stejné, nebo horší. Byl jsem tam naposled loni někdy koncem léta. Bohužel byť památek na koněspřežku je ve městě několik (třeba na Husovce je původní nejzazší místo a bývalý hostinec) tak město bohužel na tuhle věc naprosto kašle. Peníze se cpou do poměrně nesmyslných atrakcí jako lodní doprava, kterou prakticky nikdo nejezdí. Je to dost škoda.
Ona je ta dráha celá nějaká zakletá. V Budějcích měla být postavená od Mánesovky po Solnici její replika, jak se s velkou pompou hlásalo, bohužel vše postupně vyšumělo do ztracena. Je to škoda. U toho mostku jsem byl, ale je to dost dávno. Jestli je v současnosti v takovém stavu jak popisujete, tak je to hodně smutné.
Fotka je možná z webu Bujanova, ale ten mostek je zcela jinde. je naproti penzionu "U koňské dráhy" kousek před Velešínem pokud jedete z Budějc. Penzion jsou ty budovy v pozadí snímku. Pokud místo chcete navštívit je tam u něj velké parkoviště, mostek je na pravé straně silnice asi 20 m od ní, parkoviště je na opačné straně. Bohužel to dost vypadá že poslední údržba byla někdy v těch sedmdesátých letech, Kolejnice (byly dřevěné jen s kovovým obitím) jsou dost shnilé, naštěstí je zatím nenašli "sběrači kovů" takže je tam aspoň něco.