neděle 17. listopadu 2019 Mahulena

Jedná se o blog, názory redakce se nemusí s názory autora shodovat.

BLOG: Demokratický pakt se Svobodou a Konečným

České Budějovice se konečně dočkaly. Mají svou vládu. Při vzpomínce na koaliční vyjednávání před čtyřmi roky můžeme konstatovat, že to zas tak dlouho netrvalo.

Pokud máte dobrou paměť, tak si jistě vzpomenete, jaký tyjátr se na ustavující schůzi zastupitelstva tehdy odehrával. ANO se ještě před jejím zahájením rozštěpilo. Proti Jiřímu Svobodovi chtěla kandidovat na post primátorky Eliška Richtrová, která v komunálních volbách získala více hlasů než on.

Babišovci na to obratně zareagovali tím, že změnili způsob hlasování z tajného na veřejné. Není se čemu divit. Venku už byla tma a bylo si třeba na to pěkně posvítit. Náročný den měl Petr Podhola. Kromě vystoupení politických ochotníků málem prošvihnul jeden pár, který toužil po manželství. V průběhu brlbání a mrmlání souputníků a oponentů spěchal do oddací místnosti, aby se ti dva mohli vzít. Letos podobné starosti mít nemusí, protože v zastupitelstvu není. Jeho ČSSD propadla na celé čáře.

Jistou frustraci z povolebního vyjednávají musí zažívat ODS a její voliči. Ačkoliv tato strana zaznamenala úspěch, když se z pěti procent dostala téměř na patnáct a skončila třetí v cíli. V koalici však není. Jak dobře či špatně tato strana zvládla vyjednávání po vyhlášení výsledků voleb si musí zodpovědět sama. K rozhodování, s kým jít a s kým naopak ne, jim ale situaci neulehčují ani její voliči. Ti primárně odmítali koalici s ANO a víceméně se tím vymezovali proti jejímu vůdci z Průhonic. Na druhou stranu také odmítali koalici s HOPB. Jo, volič ODS je poměrně těžký oříšek.

Každé vyjednávání o koalici má vždy body, o které se můžete opřít, a několik třecích ploch. Tou nejvýraznější byla, je a zřejmě i bude, osoba náměstka pro dopravu Františka Konečného, který tlak ustál a opět bude náměstkem. Proti jeho počínání na radnici se vymezovala ODS, HOPB, ČSSD, Čisté Budějovice se STAN. No vlastně všichni. Čisté Budějovice se STAN dokonce chystali happening na rozloučení se Svobodou a Konečným. Až napadne trochu sněhu, tak můžou tak maximálně zajít na vánoční punč.

Jak stabilní tato koalice bude? To ukáže až čas. Ta minulá se taky v průběhu volebního období převolila a její podoba nemusí být konečná. Každý vztah prakticky vždy projde krizí a je otázkou, jak ji ustojí.

Pozitivní pro Budějčáky může být informace, že ANO bude z vnitřku hlídáno demokratickým paktem, což jsou všichni kromě ANO. A z venku buldokem v podobě lídra nejsilnější opoziční strany.

Jestli to bude stačit, tak na to asi nikdo nyní nedokáže odpovědět. Ale bylo by skvělé, kdyby České Budějovice po letech přešlapování začaly naplňovat svůj potenciál krajského města nebo se k němu alespoň začaly blížit.


Názory autora se nemusí slučovat s názorem redakce.

Foto Jan Luxík

Štítky Blog, koalice, volby, politika

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Tyjátr předváděli na kraji socani a týkal se zničení veřejné dopravy. Odeessmani zase hráli grotesky na městě - když nechtěli preferenční pruhy a zlepšení MHD, pochlebujíce jen tlustoprdům, nejlépe po jednom se válejících v plastoplechových kriplkárách. Nepřipadá mi nějak špatné, že na magistrátu je už druhá vláda po sobě deklarující něco udělat s naprosto šíleným zvýhodňováním automobilové dopravy na úkor všech ostatních! A nejen deklarující, i konající! Především vinou dementního útlumu krajské veřejné dopravy s důrazem ke zničení vlaků a příměstské veřejné dop. se do města táhnou kolony smradlavých křápů venkovanů, kteří znemožňují životní prostor obyvatelům města. Není možné donekonečna přenášet toto břímě na magistrát s přiblblým vysvětlením "lidi chtějí jen auta" a nekonat nic. Nechť krajští lháři zvednou zadky a vyjedou na zkušenou do jiných velkých měst v ČR a jejich okolí, kterak se vypořádávají tam s bolševicky přebujelým automobiliSSmem - ať již restrikcemi v oblasti parkování, tak zároveň ve schopnosti nabídnout schopnou alternativu vůči autu - železnici s přestupními místy. Jenže to by se musel provětrat krajský smrádek s podezřele viditelnými ($ €) frojndšafty na jednoho dopravce - viz. kontraproduktivní a pasažérům vyloženě nebezpečná "privatizace" lokálek Šumavy!

čtvrtek, 25. října 2018, 09:24

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.