Počasí dnes15 °C, zítra17 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Prodejem to pro nás nekončí. O zákazníky se staráme i poté, říká majitel internetového obchodu a prodejny 2. jakost.cz Martin Černý

Přemýšleli jste někdy, kolik stojí obal nového spotřebiče, který jste si právě přinesli domů? Ne? Co když stojí třetinu ceny? A co takhle nakupovat zboží bez obalů? O tom, že to jde, jsme se bavili s majitelem internetového obchodu a prodejny 2. jakost.cz Martinem Černým.

Co si vlastně představit pod termínem 2. jakost?
V našem případě to jsou zaprvé domácí spotřebiče, které mají poškozený jenom vnější obal, ať už je to papírový karton nebo polystyren. Druhý druh sortimentu, který nabízíme, jsou poškozené výrobky. Ty ale mají pouze kosmetické poškození. To znamená, že jsou jen poškrábané nebo lehce promáčknuté. Nikdy ale nemá toto poškození vliv na funkčnost výrobku ani na záruční lhůtu. Ta je vždy v plném rozsahu. K takovému poškození může dojít při manipulaci s výrobkem v rámci jeho přepravy nebo při jeho skladování.

Označení 2. jakost v některých lidech vyvolává jisté opovržení nad výrobkem. Setkáváte se s tím?
Druhou jakost prodáváme více než 10 let, a tak už víme, jak zákazníci reagují. Říkáme lidem: Proč platit za obal, který stejně vyhodíte? V případě, že si u nás zákazník koupí zboží s poškozeným obalem, tak má vlastně úplně nový výrobek bez jakékoli vady ve stejné kvalitě jako první jakost. Co se týče poškozených kusů, tak někdo je zkrátka méně náročný a nevadí mu třeba i viditelná kosmetická vada. Některé vady jsou navíc na místech, která po umístění spotřebiče do domácnosti zůstanou skrytá. Osobně si nemyslím, že by to zboží bylo nějakým způsobem degradované. Dnešní doba spíše nahrává tomu, že lidé jdou po nižších cenách. A proč si nekoupit kvalitní výrobek, který je třeba až o 70% levnější než je doporučená cena výrobcem.

Právě cena pak bude zřejmě největší výhodou vašich produktů…
Určitě. Snažíme se zákazníkům nabízet co nejširší sortiment. Každý týden naskladňujeme nové a nové zboží, podepisujeme nové a nové smlouvy s dodavateli. Už se neorientujeme jen na ohřívače vody, pračky a ledničky, jako tomu bylo dříve. Máme už i drobné spotřebiče jako jsou vysavače, konvice, kulmy, kuchyňské roboty a podobně. V nejbližší době připravujeme naskladnění televizorů, tabletů, mobilů a IT zařízení a zákazníci na to reagují velmi pozitivně. Budeme ale nabízet například i hračky či věci na zahradu.

Jak vás vlastně napadlo začít prodávat zboží 2. jakosti?
Samozřejmě to vyplývá už z podstaty prodeje zboží. Když se někdo zabývá prodejem nového zboží, tak se samozřejmě stane, že se ve skladu něco poškodí. Co potom s takovým výrobkem? Jeho cena se musí uzpůsobit tak, aby byla pro zákazníka výhodná. My jsme několik let prodávali výrobky první jakosti a naučili jsme se reagovat na potřeby lidí, kterým nevadí drobné kosmetické vady. Tady právě vznikla ta myšlenka nabízet lidem výrobky druhé jakosti za co nejnižší ceny a v rámci našeho sloganu „ Ceny ohlodané až na kost“.

Prodejnu na Borku u Českých Budějovic jste otevírali teprve nedávno. Jak probíhalo otevření?
Otevírali jsme 1. října a pro zákazníky byly na ten den připraveny speciální slevy. Ceny tady byly opravdu úplně bezkonkurenční. Prvním návštěvníkům, kteří přišli, jsme navíc dávali i dárky jako pozornost. Pro děti jsme připravili skákací hrad a balónky. Přichystali jsme i nějaké malé občerstvení. Bylo to velmi příjemné setkání. Zákazníci byli zvědavi, jak to na prodejně vypadá, co všechno nabízíme, jak velké slevy jsou. Z komunikace s nimi jsme byli nadšeni. Viděli jsme, že se jim líbí způsob, kterým to tady děláme a chceme dělat. Nechceme, aby pro nás servis vůči zákazníkům končil prodejem. Naopak se o ně chceme starat i do budoucna a nabízet jim další výhody. Ptáme se zákazníků, co by u nás uvítali a my se poté snažíme získat takové zboží, jaké se přejí. Stejně tak se na popud zákazníků snažíme určovat i pracovní dobu, a i proto se chystáme otevřít i v sobotu. To bychom mohli zvládnout už v listopadu. Podobnou akci, jako byla při otevření, pak plánujeme i na Vánoce. Opět tady budeme mít speciální slevy na vybraný sortiment.

Říkáte, že prodejem váš servis zákazníkovi nekončí. To znamená, že když se někomu rozbije například pračka, zajistíte opravu?
Stoprocentně. Máme své servisní techniky v rámci různých značek, takže jsme schopni zajistit opravu. Protože nejsme jen kamenná prodejna, ale i e-shop, tak působíme po celé republice. V případě, že nemáme právě k dispozici své techniky, jsme schopni servisní zásah zprostředkovat zákazníkovi přímo přes autorizovaný servis dané značky.

Máte pro zákazníky ještě nějaké další výhody?
Ano, to máme. Pro zákazníky provozujeme mikrostránku www.slevanakost.cz, na které se budou zobrazovat unikátní akce na daný měsíc. Bude to ve formě slevových voucherů a jedinečných nabídek pro zákazníky, kteří jsou u nás registrováni. Je to něco, čím chceme odměnit ty, kteří už jsou jakoby „naše rodina“, a nabídnout jim ještě lepší cenu, než nabízíme standardně.

Otevřeno máte teprve krátce, ale přesto, jaká je zatím návštěvnost?
Návštěvnost je pro nás velmi milým překvapením. Ani v nejhezčím snu jsem si nedokázal představit, že bude chodit tolik zákazníků a budou tak pozitivně reagovat. Když byla v první den opravdu exkluzivní návštěvnost, tak jsem se bál, aby to neopadlo. Abychom nebyli pro ně zajímaví jenom ten jeden den. Nestalo se tak. Lidé k nám stále chodí ať už nakupovat nebo se třeba jenom podívat či zeptat na radu. Myslím si, že jsme na výborném místě a přístupnost je pro zákazníka velmi dobrá. Doufám, že nám zákazníci zachovají přízeň. Námi nabízené produkty je jistě nezklamou.

Štítky internetový obchod, Martin Černý, Vánoce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Prodejem to pro nás nekončí. O zákazníky se staráme i poté, říká majitel internetového obchodu a prodejny 2. jakost.cz Martin Černý  |  Život a styl  |  Drbna  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.