úterý 7. dubna 2020 Heřman / Hermína

Sezona motorkáře Jakuba Smrže začala u protinožců

Do nového ročníku mistrovství světa superbiků odstartoval o tomto víkendu v australském Phillip Islandu českobudějovický motocyklista a pátý nejlepší jihočeský sportovec minulého roku Jakub Smrž. Ještě než na začátku února zkušený osmadvacetiletý závodník odcestoval k protinožcům, stihla jej Budějcká Drbna vyzpovídat.

Jakube, ještě než odstartuje nová sezona, jaká pro vás byla ta loňská?

„Byla to sezona, ve které jsem sice dosáhl třech skvělých úspěchů, tedy umístění na stupních vítězů, ale co se týká konečného pořadí, byl to celkem propadák. Přesně polovinu jízd jsem nedojel, což mě odsunulo na konečné čtrnácté místo. To rozhodně nebylo podle mých představ...“

Co vůbec stálo za těmi odstoupeními?

„V italském Misanu přišly dva hodně blbé pády a od té doby se mi nedařilo najít důvěru v sebe i motorku. Bylo to takové strádání po všech stránkách.“

Přitom jste měl sezonu rozjetou velmi dobře...

„Začátek byl úplně parádní. Když to srovnám s týmovým kolegou, který nakonec skončil šestý, stačilo mi celý rok dojíždět kolem sedmého, osmého místa a měl bych stejně bodů jako on. Tím, že jsem ale nedojel několik závodů, to dopadlo špatně.“

Motorka byla konkurenceschopná?

„Určitě, byla dobrá. V závodech, kdy se mi dařilo, jsem dojížděl na předních příčkách.“

Jaké jsou vaše plány pro letošní sezonu?

„I nadále zůstávám ve stáji Effenbert Liberty Racing, ale struktura a organizace týmu se kvůli vleklým problémům kompletně změnila. Na novou sezonu se těším, máme na čem pracovat. Doufám, že to bude něco jiného než vloni.“

Zůstáváte věrný značce Ducati? Doznaly nějakých změn technické předpisy?

„Ano, motorka je stejná. Po úpravě pravidel můžeme nově použít během jednoho víkendu pouze jeden stroj a jeden náhradní motor. To je sice pro nás určitá výhoda v boji se silnými týmy, na druhou stranu si pořadatelé myslí, že se tím tento sport zlevní, ale opak je pravdou. Když jsme dřív měli k dispozici náhradní stroj, nemuseli jsme na závody vozit třikrát tolik dílů, navíc zkompletovaných, aby mechanici byli schopni v případě pádu v tréninku během chvíle všechno vyměnit. Stejný problém je s motory – dřív se jely čtyři agregáty během pěti nebo šesti víkendů, které rotovaly a postupně se repasovaly. Teď musíme mít dva nové motory na každý závod. Výsledek toho nového předpisu tedy nejspíš bude jiný, než si pořadatelé představovali.“

Jak probíhala vaše příprava? Chystal jste se individuálně?

„Co se týká fyzičky, tak ano. Jelikož nám letošní zima docela přála, snažil jsem se minimálně třikrát týdně svézt se na motokrosové mašině. Koncem ledna jsme byli na horách a většinu února strávili v Austrálii, kde jsme měli před závody soukromý i oficiální test.“

A jaké jsou na prahu další sezony vaše ambice?

„Já i tým máme na to jezdit do pátého místa, což bylo už vloni vidět na některých průběžných výsledcích. Uděláme všechno pro to, aby se to povedlo.“

Foto: Petr Štola & Mauro Mazzero, www.fansofsmrz.cz

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.