Případů nákazy koronavirem neustále přibývá. Nejen hygienické stanice, ale celý zdravotnický systém pracuje na hraně svých možností. Společnost E.ON proto reagovala na poptávku ministerstva a od pondělní vyčlenila call centrum a třiatřicetičlenný tým zkušených operátorů, který bude pomáhat ministerstvu zdravotnictví s obsluhou informační linky 1221.
„Jsem velmi rád, že v této nelehké době můžeme poskytnout část kapacit našeho call centra pro velmi dobrou a záslužnou věc a pomoci touto cestou našemu zdravotnictví v boji s koronavirovou nákazou. Je potřeba se zase semknout a táhnout za jeden provaz,“ říká generální ředitel E.ONu v České republice Martin Záklasník.
Operátoři E.ONu absolvovali potřebné školení ze strany ministerstva zdravotnictví, které proběhlo online, a tento týden začali obsluhovat linku každý den od 8 do 16 hodin. Střídat se budou ve směnách tak, aby bylo k dispozici vždy deset z nich.
Z dřívějších zkušeností vyplývá, že hovory na této lince mohou být náročné, a proto jim bude k dispozici i firemní psycholožka.
Po říjnové výzvě premiéra Andreje Babiše nabídly firmy stovky dalších zaměstnanců call center na pomoc hygienikům s trasováním kontaktů nakažených koronavirem. Vládní zmocněnec Vladimír Dzurilla řekl, že počty zvýšily firmy, které jsou do trasování už zapojeny, a přihlásily se i nové. Vedle bank a státní energetické firmy ČEZ jsou to i všichni operátoři a také České dráhy.
Denní přírůstek nakažených koronavirem v Česku poprvé překročil 15 tisíc. Pátečních 15 252 případů nákazy překonalo zhruba o 300 dosavadní rekord ze středy. Nemocných je aktuálně 144 701 lidí, u většiny má onemocnění covid-19 mírný průběh. Hospitalizovaných už je ale víc než 5000 a počet úmrtí se blíží dvěma tisícům. Obě čísla rychle rostou. Vyplývá to z údajů na webu ministerstva zdravotnictví.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.