Dva vlaky se dnes časně ráno při posunování srazily v Jindřichově Hradci. V soupravách ještě nebyli cestující, nehoda se tedy obešla bez zranění, škoda byla odhadnuta na 50 tisíc korun.
„Nehoda se stala kolem půl páté ráno. Posunovaná Regionova se srazila se stojící soupravou pro osobní vlak," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Doplnil, že událost provoz na železnici neomezila, vlaky jezdily po vedlejších kolejích.
Dnešní incident je tak dalším, které se staly na české železnici v posledních týdnech. V pondělí na hlavním nádraží v Olomouci dopoledne vykolejil nákladní vlak, jehož strojvedoucí při posunu soupravy nedovoleně projel přes návěstidlo. Minulý týden v úterý se v Brně na hlavním nádraží srazily dva vlaky. Podle Drážní inspekce bylo 22 cestujících zraněno. Záchranné složky evakuovaly z vlaků 250 lidí. Ve čtvrtek pak rychlík z Českých Budějovic projel návěst u obce Chotoviny. Nikdo nebyl zraněn.
Inspektoři museli letos za první dva měsíce řešit už 220 mimořádných událostí na železnici, meziročně o čtvrtinu více.
Podle ministra dopravy Dana Ťoka chybí na českých železnicích zhruba 300 strojvůdců, polovina z nich pak státnímu podniku České dráhy. Ministr minulý týden při interpelacích ve Sněmovně uvedl, že vyšetřování posledních nehod zatím není definitivně uzavřeno, ale že podle předběžných výsledků vznikly selháním lidského faktoru. Nebyla za tím ale přetíženost či nedostatek odpočinku strojvůdců, dodal Ťok.
České dráhy strojvůdce namátkově kontrolují, nezjistily žádná systémová pochybení. Podle podniku jsou příčinou nehod z posledních týdnů lidská selhání, jejich chyby se různí. Podnik kvůli incidentům rozšíří praktickou výuku svých strojvůdců.
Federace strojvůdců ČR tvrdí, že systém výuky strojvůdců není dostatečný. Podle ní jsou příčiny současných železničních incidentů systémové, protože strojvůdci se musí vyrovnávat s řadou nepříznivých faktorů, které následně vedou k chybám.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.