Tento víkend se převážně na jihočeských silnicích konala setinová rallye South Bohemia Classic. Na její zahájení na budějckém náměstí se shromáždily davy milovníků aut, které nasávaly atmosféru tohoto výjimečného závodu. Posádky ale měly před sebou mnohem víc než jen náměstí. A jak to všechno dopadlo?
V setinové rallye nejde o to zajet ertetu co nejrychleji. Nejdůležitější je přesnost. Posádky mají za úkol dojet přesně v čase, který pro daný úsek stanovili organizátoři. Odchylka pak znamená trestné body. Kdo jich má nejméně, stává se vítězem. Vše se jede v běžném provozu. Stanovené trasa měřila bezmála 430 kilometrů rozdělených do dvou etap. Na trase navíc čekalo posádky několik různých testů přesnosti, které měly prověřit řidičův cit pro správnou rychlost.
Jak už bylo řečeno, první etapa o délce 144 kilometrů startovala na budějckém náměstí a provedla závodníky Hlubokou nad Vltavou, Trhovými Sviny, Kaplicí, Českým Krumlovem a Chvalšinami. Cíl byl v Dolní Vltavici a nejpřesněji ho dosáhl Albert Pance a Anna Rutová na stroji Jaguar E-Type Coupe, kteří se od předepsaného času odchýlili jen o úctyhodných 213 bodů, což znamená 2,13 sekundy.
Druhá etapa byla o něco delší (285 km) a zavedla vozy krom jihočeských silnic také na ty rakouské a německé. I tady úřadovala stejná posádka, tedy Albert Pance – Anna Rutová a tentokrát se odchýlila o 3,57 sekundy. O celkovém vítězi tak bylo jasno. Posádka Jaguaru se na trase dlouhé 430 kilometrů celkově odlišila o 5,7 sekundy, což je až neuvěřitelné. Že řidiči mají své vozy v malíku, bylo na výsledcích opravdu znát, jelikož hned osm posádek zaznamenalo odchylku menší než deset vteřin.
Napsal Jaroslav Pešek
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.