Velkého úspěchu dosáhla na trati třináctého ročníku Rallylegend v San Marinu česká posádka Marcel Tuček a Karel Mach. Ostřílený domažlický pilot dokázal svůj debut za volantem Škody 130 RS týmu ČK motorsport proměnit ve zlato ve třídě H1 a jedenácté místo absolutně mezi historiky.
„Byly to hezké a zároveň velice náročné závody, na kterých jsme se s Karlem moc pěkně svezli. Chtěli jsme jet bez nervů, takže nás výsledky během soutěže nezajímaly. Stejně jako já už je auto letité, takže jsem se k němu snažil chovat tak, abych mu neublížil. Držel jsem se hesla, že je lepší špatně jet, než se hezky koukat,“ smál se po návratu ze San Marina Marcel Tuček.
Škodu 130 RS z roku 1976 sice trápily v průběhu první etapy drobné technické problémy, Tuček s Machem se ale po čtyřech nočních rychlostních zkouškách drželi na druhé příčce ve třídě se ztrátou pouhých 8,9 sekundy na Itala Simonettiho ve voze Autobianchi A112 Abarth. Jenže domácí jezdec vedoucí příčku dlouho neudržel, létající Chodvyhrál během soboty i neděle všechny zbylé testy a s náskokem 2:09,2 minuty kategorii H1 ovládl.
„Velké poděkování si kroměčeských fanoušků, kteří do San Marina přijeli v hojném počtu a vytvořili nám tam nádhernou atmosféru, i když jsme jeli až na samém chvostu startovního pole, zaslouží celý tým ČK motorsport. Vzájemná spolupráce fungovala opravdu suprově! A děkuji také Karlu Machovi za jeho profesionální výkon. Ač dlouho nejel jako spolujezdec, se čtením mého speciálního obráceného rozpisu neměl žádný problém,“ chválil svého navigátora západočeský soutěžák, který se může pochlubit historicky největším počtem startů ze všech tuzemských jezdců.
Atraktivní podnik na Apeninském poloostrově tentokrát provázelo deštivé počasí, které zejména v sobotu notně potrápilo posádky i diváky. Těžké podmínky však české dvojici svědčily. „Letošní Rallylegend byly kvůli počasí velice náročné. Nejnáročnější z našich dosavadních pěti startů v San Marinu. Jsem rád, že jsme si to s Marcelem konečně vyzkoušeli společněv jednom autě - amusím říct, že je to opravdu létající Chod,“ s úsměvem hodnotil třináctý ročník „legend“ Jihočech Karel Mach, jenž čtyři ročníky (2008, 2009, 2010, 2012) této soutěže absolvoval po boku Jiřího Trojana.
ČK motorsport měly na letošní Rallylegend původně reprezentovat hned dvě Škody 130 RS,bývalý tovární jezdec AZNP Mladá Boleslav a Barum teamu Jiří Urban však musel svůj start na poslední chvíli ze zdravotních důvodů odvolat. „Pan Urban sice stráví ještě nějaký čas v nemocnici, jeho stav se ale díky skvělé péči personálu českobudějovické nemocnice a intenzivní podpoře jeho nejbližších den ode dne zlepšuje. I když tentokrát nemohl v San Marinu sám závodit, Marcel s Karlem dokázali jeho loňský triumf obhájit,“ sdělil dobrou zprávu manažer ČK motorsportu Pavel Kacerovský.
Týmovou „eresu“ nyní čeká zimní ozdravná kúra, aby byla na Rallye Monte-Carlo Historique, která se pojede na přelomu ledna a února 2016, ve stoprocentní kondici. O přípravách na věhlasnou rallye pravidelnosti pro historická vozidla vás budeme průběžně informovat na webu www.ckmotorsport.cz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.