Devětatřicátý ročník Rallye Český Krumlov, který v závěru minulého týdne přilákal na jih Čech tisíce motoristických fanoušků z celé republiky, je definitivně minulostí. K náročnosti soutěže v letošním roce přispěly rozmary počasí, jelikož se po oba dva dny závodilo na mokrých a rozblácených tratích.
Vítězem se již posedmé stal několikanásobný mistr České republiky Roman Kresta, který na této jezdecky i divácky oblíbené rallye nepoznal přemožitele od roku 2007.
Centrum soutěže bylo situováno do prostorů Výstaviště v Českých Budějovicích, kde se kromě pátečních formálních i technických přejímek a testovací rychlostní zkoušky uskutečnily také dva průjezdy divácky atraktivního testu vedeného mezi výstavními halami. Posádky historických speciálů v rámci závodu Rally legend kroužili v českobudějovickém areálu ještě častěji. Fanoušci rychlých kol se navíc mohli pokochat jako druzí na světě unikátním strojem Lancia ECV, který v jihočeské metropoli představil italský sběratel a jezdec Giuseppe Volta.
Letošní novinkou byla rychlostní zkouška startující u bobové dráhy v Lipně nad Vltavou, která mimo jiné zavedla soutěžní dvojice na kramolínské sjezdovky. Vinou deštivého počasí sice příliš diváků možnost dojet na atraktivní místa lanovkou nevyužilo, avšak podle slov ředitele soutěže Jindřicha Kunce byli Lipenští z možnosti spolupodílet se na tak významné akci nadšeni a potvrdili svůj velký zájem o to, aby rallye využívala v dalších letech jejich region ještě ve větším rozsahu.
Mnoho závodníků se už před startem shodlo, že tak náročnou českokrumlovskou soutěž ještě nezažilo. Potvrzovala to především slova Romana Kresty, který se spolujezdcem Petrem Grossem chtěl obhájit svých šest předchozích vítězství. Závodu dodávala obtížnost koncepce rallye, když v pátek následovaly po měřeném úseku na výstavišti za sebou dva průjezdy velmi náročnými rychlostními zkouškami Slavkov a Kohout-Ján, v sobotu potom tradiční a legendární test Malonty, nové Lipno a přídolská „erzeta“ v opačném směru, to všechno dvakrát. Trať soutěžních úseků tedy měřila téměř 190 kilometrů. Nutno dodat, že ani jedna rychlostní zkouška nebyla oddechová nebo o něco snadnější než jakákoliv jiná. Nakonec vyšla i předpověď meteorologů a po celou dobu trvání soutěže zkrápěly silnice dešťové kapky. Vskutku extrémní podmínky!
Absolutními vítězi 39. Rallye Český Krumlov se stala posádka Škody Fabia Super 2000 Roman Kresta a Petr Gross, která společně vyhrála posledních pět ročníků jihočeského podniku. Do čela letošního závodu se Kresta s Grossem dostali po druhé rychlostní zkoušce a vedení nepustili až do cíle. Jejich nejrychlejší pronásledovatelé Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou totiž nedobrzdili na prvním průjezdu Slavkova do retardéru z balíků slámy před Bohdalovicemi, poškodili svůj Peugeot 207 Super 2000 a ještě navíc obdrželi půlminutovou penalizaci za jeho nesprávné projetí. V celkovém součtu času byli klasifikováni na druhém místě se ztrátou 43,9 sekundy. Třetí příčku obsadila plzeňská dvojice Václav Pech a Petr Uhel s Mitsubishi Lancer EVO 9.
Hvězdou českokrumlovské rallye však nebyl pouze Roman Kresta, ale svými průjezdy i dosahovanými časy všechny doslova nadchnul před nedávnem čerstvý padesátník Emil Triner. Bývalý tovární jezdec týmu Škoda Motorsport a absolutní vítěz Rallye Český Krumlov 2001 dokázal se Škodou Fabia s obsahem 1400 kubických centimetrů obsadit neuvěřitelné 11. místo celkově a druhé mezi vozy poháněnou pouze přední nápravou, když jej udolal pouze o třicet let mladší pilot účastnící se mistrovství světa Jan Černý se zbrusu novou Škodou Fabia R2.
Autor: Pavel Kacerovský
Foto: Jaroslav Kacerovský
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.