Ředitelství silnic a dálnic podepsalo smlouvu s firmami, které postaví třináctikilometrový úsek dálnice D3 od Hodějovic k Třebonínu, jinak též jižní část obchvatu Českých Budějovic. Úsek D3 podle kontraktu postaví italsko-slovenské sdružení JV Salini Impregilo/Doprastav za 5,8 miliardy korun bez DPH.
Práce by podle Ředitelství silnic a dálnic měly začít na jaře. První auta by se tak po D3 mohla projet v roce 2022. Firmy mají na stavbu 42 měsíců. Jak uvedl server zdopravy.cz, ŘSD zatím neupřesnilo, kdy hodlá poklepávat u Budějovic základní kámen, mělo by se tak ale stát co nevidět, podle dřívějších vyjádření v únoru či březnu.
Součástí stavby bude mimo jiné 17 dálničních mostů, přeložka železniční trati, nadchod pro zvěř nebo tři mimoúrovňové křižovatky. Stavba má výrazně ulevit krajskému městu od tranzitní dopravy a řidičům zjednodušit cestu na jih, například do rakouských hor nebo k moři.
Ředitelství silnic a dálnic už jednou s italskou firmou Toto Costruzioni Generali spolupracovalo. Firma byla najata jako vedoucí na stavbu D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Práce ale nabíraly zpoždění. Silničáři se obhajovali tím, že není dostatek lidí. Spolupráce nakonec skončila vypovězením smlouvy.
Problémy momentálně má i firma, která se má pustit do stavby D3. Salini Impregilo je v poslední době propíraná především na Slovensku, kde se potýká s velkými problémy na stavbě úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, jehož součástí je 7,5 kilometru dlouhý tunel Višňové. Stavbu od počátku provázejí spory investora se zhotovitelem o peníze a neplnění termínů, mluvilo se i o odchodu Italů ze stavby. Problém nyní řeší mezinárodní komise a práce na tunelu podle slovenských médií fakticky stojí.