úterý 25. února 2020 Liliana

Dostavba dálnice D3 začne příští rok, ŘSD získalo kladná stanoviska EIA

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je zase o krok blíž k dostavení dálnice D3. Úseky Kaplice nádraží – Nažidla a Nažidla – Dolní Dvořiště získaly souhlasné stanovisko v procesu posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Začít stavět by se mělo v roce 2022.

Podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého bude v letošním roce podána žádost o stavební povolení na úsek Třebonín – Kaplice nádraží a vyhlášeno bude i výběrové řízení na zhotovitele stavby. Zahájení stavby je naplánováno na příští rok. Ředitelství silnic a dálnic už získalo přes 90 procent potřebných pozemků. Řidiči by se po tomto úseku mohli projet v roce 2024.

„Co se týče úseku Kaplice nádraží – Nažidla tak v letošním roce dokončíme dokumentaci pro stavební povolení, dále budou probíhat přípravné práce – pyrotechnický průzkum a majetkoprávní činnost, zajištění projektové dokumentace pro další přípravné práce jako je základní vytyčovací síť, hydrogeologický monitoring, kácení lesní a mimolesní zeleně,“ uvedl Studecký. Zahájení prací je předpokládáno v roce 2022.

Třetím úsekem dálnice D3 je Nažidla – Dolní Dvořiště, státní hranice. V tomto případě budou letos probíhat práce na dokumentaci k územnímu řízení, aby mohlo ŘSD podat žádosti o územním rozhodnutí. Stejně jako v případě Kaplice nádraží – Nažidla je zahájení stavby naplánováno na rok 2022.

Obchvat Českých Budějovic (Úsilné–Hodějovice–Třebonín) by měl být hotov v roce 2022. Na tomto úseku ale teď řeší Ředitelství silnic a dálnic možný sesuv půdy mezi Roudným a Kameným Újezdem. Na místě proto probíhá doplňkový geologický průzkum. Výsledek by měl být hotový v březnu.

„Zjišťujeme stav. V tuhle chvíli není jistota, jestli tam vůbec riziko je. Mohlo by se to tam vyskytovat, ale dokud tam nebudou bagry, nedozvíme se to. Detekovali jsme teoretickou možnost, bude se tam dělat zářez, je to ve svahu. Uděláme velmi intenzivní dodatečný průzkum, který řekne, jestli vůbec je to nějaké riziko. Pokud ano, začne se řešit, zda budou nutná stabilizační opatření," uvedl v polovině ledna mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Výsledky průzkumu by měly být v březnu.

Na trase obchvatu Budějc může hrozit sesuv půdy. ŘSD dělá doplňkový geologický průzkum

Rozestavěný úsek dálnice D3 z Hodějovic do Třebonína se potýká s dalšími problémy. Na začátku září opustila sdružení firem, které úsek staví, italská společnost Salini Impregilo, teď řeší Ředitelství silnic a dálnic možný sesuv půdy mezi Roudným...

Jestli se kvůli problému stavba dálnice protáhne nebo prodraží zatím není jasné. Minimálně měsíční zpoždění už ale na úseku je. 

V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím by podle premiéra Andreje Babiše (ANO) měla být hotová do roku 2028.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo3 čtenářů

Štítky ŘSD, dálnice, D3, stavba, EIA

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.