Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl návrh firem Astaldi enterprise S.p.A. a IC Ictas, že zadání stavby severní části obchvatu Českých Budějovic bylo nezákonné. ŘSD tak může zahájit stavbu části obchvatu z Úsilného do Hodějovic.
Společnost Astaldi enterprise S.p.A., IC Ictas upozorňovala na netransparentní změny zadávací dokumentace ohledně úseku Úsilné - Hodějovice. „Mohu potvrdit, že ve druhém stupni bylo potvrzeno prvostupňové rozhodnutí, pravomocně (ÚOHS) zamítl návrh proti údajnému nezákonnému postupu zadavatele. Stěžovali si, že v zadávací dokumentaci bylo uděláno mnoho změn a že zadavatel pak měl udělat úplné znění zadávací dokumentace. V prvním stupni jsme řekli, že to neznamená netransparentnost v postupu zadavatele a teď to bylo potvrzeno," řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
ÚOHS odmítl rozklad podaný italskou firmou a potvrdil výběr zhotovitele pro D3 Úsilné – Hodějovice. ŘSD ČR tedy může začít stavět. Tato část dálnice na obchvatu Č.Budějovic bude měřit 7 197m, zahrnuje 15 mostů (celkem 448 m) a na 5.284m trasy budou protihlukové stěny. pic.twitter.com/yoQYRAS1Pb
— Jan Rýdl (@JanRydl) 12. března 2019
Firmy ještě mohou podat k soudu žalobu proti tomuto pravomocnému rozhodnutí předsedy ÚOHS. Společnosti Astaldi a IC Ictas nebyly ve výsledkové listině tendru na úsek Úsilné - Hodějovice mezi účastníky uvedeny, ale nabídly nejnižší cenu na stavbu úseku Hodějovice - Třebonín.
Nejnižší cenu za stavbu 7,2 kilometru dlouhého úseku Úsilné - Hodějovice včetně téměř kilometr dlouhého tunelu nabídlo sdružení Hochtief, Colas, M-Silnice. Nabídlo, že úsek postaví za 5,28 miliardy korun, což bylo o 23 procent méně, než ŘSD původně předpokládalo.
Rozhodnutí ÚOHS podle mluvčího ŘSD znamená, že lze podepsat smlouvu a začít úsek Úsilné - Hodějovice stavět. „Jsme rádi, že ÚOHS dokonce nadvakrát prověřil, že výběrové řízení proběhlo v pořádku, korektně a podle zákona. Ještě bych zmínil, že výběrové řízení napadl někdo, kdo se ho neúčastnil," uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.