Počasí dnes8 °C, zítra6 °C
Pátek 19. dubna 2024  |  Svátek má Rostislav

Recenze: Velešínští A Sweetwater Trick jsou na nové desce přístupnější, k minulosti se ale zády netočí

Velešínští A Sweetwater Trick v posledním roce výrazně ožili. Nevím, co jim nahnalo pomyslný vítr do plachet, ale zvýšená snaha, respektive nemalé ambice jsou nepřehlédnutelné. Změnou pak prošla i jejich muzika, která sice trošku ztratila na originalitě, ale na druhou stranu chytila výrazný feeling, jež dřívější tvorbě přece jenom chyběl.

Čerstvé album What if? je již čtvrtou nahrávkou kapely, ale dá se říct, že až nyní se jedná o dlouhohrající debut. A Sweetwater Trick sice stále ctí své kořeny, kdy se poměrně dost sázelo na atmosféru a neotřelé pasáže, ale je evidentní, že vstoupili do nové epochy, která je ve znamení punku, rocku, ale i popu a metalu. Oproti starším nahrávkám jsou skladby přímočařejší a více postavené na silných refrénech a lehce zapamatovatelných melodiích.

Nutno napsat, že cesta, kterou si A Sweetwater Trick vybrali, není špatná. Sice se kluci po celou hrací dobu pohybují po tenkém ledě, kdy mohou kdekomu přijít až vlezlí, možná infantilní, ale upřít se jim nedá snaha o rozmanitost a co nejosobitější vyznění. To z nich dělá v rámci žánru skutečně zajímavý hudební úkaz, a to nejen z hlediska jihočeské scény.

Rozmanitost ale neznamená snahu zavděčit se všem. A právě tu z desky bohužel také cítím, ačkoliv je to samozřejmě ryze subjektivní pohled. Řeč je o metalových (nebo spíše metal core) pasážích, které občas zní nepatřičně a příliš samoúčelně (naštěstí jich na desce příliš není). Na vině je také zvuk, který je na takové okamžiky až moc „hodný“ (naopak naprosto sluší „popovějším“ pasážím, jež převládají). Chápu, že se A Sweetwater Trick snaží pojmout svoji tvorbu co nejbarevněji, ale do budoucna bych se skutečně držel toho, co jim jde nejlépe - viz skladba What if?

A vrcholy? Kromě zmíněné titulní písně Moralize s perfektním violoncellem a hitová Unbless Parasite. Totální pecky, které jsou celkově vůbec tím nejlepším, s čím tito sympaťáci doposud přišli.

A Sweetwater Trick urazili ohromný kus cesty. What if? je dospělá deska, která je na jednu stranu přístupná všem, na stranu druhou těžce uchopitelná, což z ní dělá záležitost, jež si zasluhuje pozornost. Někdo může namítnout, že kapela udělala krok směrem k trendovosti (nebo líbivosti, jak chcete), ale mně to přijde naprosto přirozené a tento vývoj jim maximálně schvaluji.

Štítky a sweetwater trick, what if