Správa železnic začala na začátku roku na břehu Vltavy nedaleko Červené nad Vltavou stavět nový železobetonový most přes Orlík. Ten nahradí stávající ocelový most z roku 1889, který je podle SŽ v nevyhovujícím stavu. Nový most bude jeden z největších obloukových mostů v Česku.
Přípravou území odstartovala na začátku letošního roku stavba nového mostu přes Orlík u Červené nad Vltavou. Obloukový železobetonový most nahradí původní ocelový, který je podle Správy železnic v nevyhovujícím stavu. Původně chtěla SŽ most zbourat a postavit na jeho místě nový, v loňském roce byla ale stavba z roku 1889 prohlášena za kulturní památku, a tak z bourání sešlo.
V těchto dnech byla na obou březích Vltavy připravena staveniště a mohly tak začít zemní práce a zakládání nového mostu. Ten bude s rozpětím oblouku 156 metrů jedním z největších obloukových mostů v Česku. Dlouhý bude 316,3 metru.
„Základy na březích přehrady a koncové opěry mostu se dokončí do května, následovat bude výstavba pilířů. V říjnu se práce budou soustředit na základy oblouku, samotný oblouk bude realizován v roce 2023,“ popsala mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Stavba za 543 milionů korun potrvá do roku 2024. Ocelový most je na trati Tábor – Písek a jeho původní část je od výstavby přehrady zatopená. Je to jediný most přes Vltavu na železnici mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Trať má podle Friebové velký význam jako objízdná trasa při výlukových pracích na páteřních tratích a pro mimořádné přepravy. „Dnes je na mostě rychlost omezena na 30 kilometrů v hodině, jeho nosnost vylučuje provoz nákladních vlaků," uvedla již dříve mluvčí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.