Strakoničtí gymnazisté se matiky a fyziky nebojí, dopočítali se až ke 200 tisícům korun na učebnu

Autoři | Foto archiv Gymnázia Strakonice

Sáňkař brzdící na asfaltové cestě, potopení lodi v Bermudském trojúhelníku či molekuly uhlíku vyletující z pícky – s takovými úlohami se letos museli poprat účastníci fyzikálních olympiád. Na těch matematických zase řešili reálná i nereálná čísla, tětivy nad půlkružnicemi nebo zapeklité rovnice. Gymnázium Strakonice vyslalo do krajských kol obou olympiád přes dvacet studentů, což ho kvalifikovalo do losování o příspěvek na Oranžovou učebnu Nadace ČEZ. Vítěze příspěvku losovala Skupina ČEZ z 16 škol, které do matematických a fyzikálních olympiád vyslaly nejvíce žáků

Gymnázium Strakonice vyslalo do krajských kol obou olympiád přes dvacet studentů, což ho kvalifikovalo do losování o příspěvek na Oranžovou učebnu Nadace ČEZ. Vítěze příspěvku losovala Skupina ČEZ z šestnácti škol, které do matematických a fyzikálních olympiád vyslaly nejvíce žáků

Ředitele Gymnázia Strakonice Miroslava Hlavu výhra příjemně překvapila. „Snažíme se děti motivovat, aby se předmětům, v nichž vynikají, věnovaly i nad rámec školního rozvrhu. Nejrůznější olympiády jsou dobrým způsobem, jak se poměřit s těmi nejlepšími vrstevníky, naučit se nové techniky řešení problémů, rozšířit si obzory,“ říká Hlava. Strakonické gymnázium se na technické předměty zaměřuje strategicky jako jediné v regionu a s tímto přístupem slaví úspěchy. „Na vysokou školu se od nás dostane 97 procent studentů a devět z deseti dosáhne magisterské úrovně. Jsme rádi, že úspěšní bývalí absolventi k nám občas zavítají s přednáškou pro současné žáky, čímž je motivují k lepším výsledkům,“ doplňuje Hlava.

Gymnázium si za příspěvek zřejmě pořídí měřicí systém Pasco (obsahuje senzory teploty, pohybu, síly, tlaku či pH), měřicí systém NeuLog vhodný i pro použití v přírodě, interaktivní tabuli a robotické sady pro potřeby kroužku robotiky.

Příspěvky 200 tisíc korun v rámci programu Oranžová učebna Nadace ČEZ slouží právě k modernizaci a dovybavení učeben k výuce technických předmětů. „Fyzika je vlastně hnacím motorem lidstva – díky ní svítíme, jezdíme, telefonujeme, poháníme stroje i lítáme do vesmíru. Chceme učitelům pomoci ukázat dětem, jak úžasný svět fyziky je a že stojí za to se do něj s radostí ponořit,“ vysvětluje manažer útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ Pavel Puff.

Aktivní účastníci olympiád již vyhráli Oranžové učebny gymnáziím a středním školám v Praze, Ostravě, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Pardubicích a Domažlicích. „Školy si většinou pořídily technické vybavení do laboratoří nebo nové televize, tablety a počítače. V současné době je v České republice již 103 Oranžových učeben, které vznikly díky podpoře Nadace ČEZ," upřesňuje mluvčí Jaderné elektrárny Temelín Marek Sviták.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky vzdělání, společnost, olympiáda, matematika, gymnázium, Strakonice, olympijské hry, učebna, ČEZ, Bermudský trojúhelník, Gymnázium Strakonice, Jaderná elektrárna Temelín, Česko, Praha, Ostrava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.